|
Vyučující
|
-
Ehrenmüller Jürgen, Mag. phil.
-
Salcmanová Eva, Mgr.
-
Capatu Ioana-Cristina
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět navazující na PJAR3. Vyšší stupeň obtížnosti. Rozvíjení všech řečových dovedností, zvládnutím látky v povinné literatuře, rozšíření slovní zásoby aktivní i pasivní, získání vědomostí z reálií. 1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu 2.-3. Netzwerke 4.-5. Generationen 6.-7. Sagen und Meinen 8.-9. Suchen, finden, tun 10. Neue Welten 11.-12. Von innen und außen: Deutschland im Blick 13. zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminář
- Kontaktní výuka
- 35 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat znalostmi nabytými v rámci předmětu PJAR3 |
| disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+ |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s odbornou literaturu a cizojazyčnými materiály |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| prezentovat adekvátní slovní zásobu v diskuzích na odborná témata |
| charakterizovat rozmanité učební strategie při nácviku řečových dovedností |
| prezentovat znalosti v oblasti zeměvědy německy mluvících zemí |
| disponovat prohloubenými znalostmi v oblasti gramatiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| demonstrovat rozšíření jazykové kompetence ve všech oblastech studia německého jazyka (všechny řečové dovednosti) |
| aplikovat jazykové dovednosti na úrovni B2 (spontánně a s jistotou v nejrůznějších komunikačních situacích) |
| porozumět a následně interpretovat obsah rozsáhlejších textů v NJ |
| adekvátně reagovat a argumentovat v diskuzi s rodilým mluvčím |
| napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy či oborem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
-
BUTLER, F.; DANIELS,A.; ESTERMANN, Ch. Mittelpunkt B2/C1 Intensivtrainer - cvičebnice čtení a poslechů + CD. Leipzig, 2009. ISBN 978-3-12-6766142.
-
BUTLER, F.; DANIELS,A.; ESTERMANN, Ch. Mittelpunkt C1 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2008. ISBN 978-3-12-676613-5.
-
DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu C1 ? učebnice němčiny. Leipzig, 2009. ISBN 978-3-12-6766609.
-
FREY, E. Die Trainingsbände für die neuen Goethe-Zertifikate. Fit für den TestDaF.. München. ISBN 978-3-19-201862-6.
-
HEUER, W.; PASEWALC, S.; NEIDLINGER,D.;DAHMEN,K. Zwischendurch mal Landeskunde. Kopiervorlagen. München, 2011. ISBN 978-3-19-301002-5.
-
Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
-
LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz. 2015. ISBN 978-3191917418.
-
Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.
|