|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rozbor videozáznamů hodin NJ z hlediska RVP a ŠVP 2.-3. Simulace výstupů jednotlivých studentů dle RVP a ŠVP - zaměření na výklad a nácvik jazykových prostředků ve výuce němčiny 4.-5. Simulace výstupů jednotlivých studentů dle RVP a ŠVP - zaměření na výklad a nácvik řečových dovedností 6. Simulace výstupů jednotlivých studentů dle RVP a ŠVP - zaměření na výklad a nácvik reálií a práci s textem
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat základními teoretickými znalostmi lingvistických, pedagogických/didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s odbornou literaturou |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| posat školní prostředí, zejména pak základní školské dokumenty pro SŠ |
| charakterizovat spektrum učebnic NJ určených různým typům a stupňům škol |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat klady i případné lingvodidaktické chyby v simulovaných výstupech svých i kolegů |
| vybrat a zhodnotit učební styl a metody pro efektivní nácvik jazykových prostředků ve výuce na SŠ |
| propojit teoretické a praktické znalosti z předchozího studia a uplatnit je v praxi |
| provést reflexi a sebereflexi výuky NJ |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumenty MŠMT ČR a NPI. .
-
EPOSA (Europäisches Portfolio für Sprachlehrende in Ausbildung). .
-
Plzeňská fakultní škola: https://skoly.zcu.cz/. .
-
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi.. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
HENNIES, J., RITTER M. Deutschunterricht in der Inklusion .. ISBN 978-3-12-688064-0.
-
JANÍK, T.; HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno, 2005. ISBN 80-210-3884-5.
-
KRELLE, M., SENN, W. Qualitäten von Deutschunterricht. Empirische Unterrichtsforschung im Fach Deutsch.. ISBN 978-3-12-688067-1.
-
SCHMIDJELL, A., ZIEELL, B. Unterrichtsbeobachtung und kollegiale Beratung. Buch mit DVD..
-
SLAVÍK, J.; JANÍK, T.; NAJVAR, P.; KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
Šimoník, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
-
ZIEBELL, B. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. Berlin, 2002. ISBN 3-468-49633-8.
|