Vyučující
|
-
Salcmanová Eva, Mgr.
-
Menclová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, seznámení s cílem semináře 2. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky slovotvorba I. 3. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky slovotvorba II. 4. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky význam slova a jeho struktura (slova mnohoznačná atp.) 5. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky slovní zásoba 6. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky frazeologie I. 7. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky frazeologie II. 8. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky změny ve slovní zásobě 9. Hra ve výuce německého jazyka I. 10. Hra ve výuce německého jazyka II. (příklady, aplikace) 11. Foneticko-fonologické cvičení I. 12. Foneticko-fonologické cvičení II. 13. Opakování, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Samostudium studentů, Seminář, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat jazykovými prostředky min. na úrovni A2 |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit specifika NJ na lexikální úrovni |
formulovat teoretické zásady použití her ve výuce |
Odborné dovednosti |
---|
uplatňovat zásady správné výslovnosti v NJ |
komunikovat v běžných situacích |
prokazovat rozvoj řečových dovedností |
obhájit roli her v rané výuce NJ |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
|