Vyučující
|
-
Salcmanová Eva, Mgr.
-
Menclová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vzájemný vztah řečových dovedností 2. Poslech, poslech s porozuměním 3. Ústní projev 4. Čtení,čtení s porozuměním 5. Písemný projev 6. Organizace vyučovacího procesu 7. Plánování ve výuce Nj - SeRR, EJP, RVP, ŠVP 8. Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny 9. Funkce didaktické techniky ve výuce CJ a NJ 10. Didaktické hry ve výice NJ 11. Nové metody ve výuce NJ, např.projektové vyučování 12. Výběr učebnice pro ranou výuku NJ, její posouzení, kritéria analýzy učebnic 13. Interkulturní vyučování ve výuce NJ 14. Výuka NJ u žáků s poruchami učení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zařadit základní pojmy didaktického diskurzu |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat jazykovými prostředky na úrovni A2/B1 |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat zásady metodiky nácviku jednotlivých řečových dovedností |
formulovat zásady realizace efektivní vyučovací jednotky a její evaluace |
definovat základní dokumenty jazykové politiky (SERR, EJP, RVP, ŠVP) |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat priority vyučování rané výuky NJ na 1.st.ZŠ |
samostatně pracovat s teoretickými znalostmi a uplatnit je při praktické přípravě výuky |
analyzovat dostupné výukové materiály pro danou jazykovou úroveň |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Deutsch als Fremdsprache : Zeitschrift zur Theorie und Praxis des Deutschunterrichts für Auslander. Leizig : Univerzita Leipzig, 1964.
-
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Liškař Č. Formy a prostředky VCJ. SPN Praha, 1982.
|