Předmět: Vedení jazyk. kroužku německého jazyka 5

« Zpět
Název předmětu Vedení jazyk. kroužku německého jazyka 5
Kód předmětu KNJ/VJKN5
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Salcmanová Eva, Mgr.
  • Menclová Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vzájemný vztah řečových dovedností 2. Poslech, poslech s porozuměním 3. Ústní projev 4. Čtení,čtení s porozuměním 5. Písemný projev 6. Organizace vyučovacího procesu 7. Plánování ve výuce Nj - SeRR, EJP, RVP, ŠVP 8. Typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny 9. Funkce didaktické techniky ve výuce CJ a NJ 10. Didaktické hry ve výice NJ 11. Nové metody ve výuce NJ, např.projektové vyučování 12. Výběr učebnice pro ranou výuku NJ, její posouzení, kritéria analýzy učebnic 13. Interkulturní vyučování ve výuce NJ 14. Výuka NJ u žáků s poruchami učení

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
zařadit základní pojmy didaktického diskurzu
Odborné dovednosti
disponovat jazykovými prostředky na úrovni A2/B1
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat zásady metodiky nácviku jednotlivých řečových dovedností
formulovat zásady realizace efektivní vyučovací jednotky a její evaluace
definovat základní dokumenty jazykové politiky (SERR, EJP, RVP, ŠVP)
Odborné dovednosti
analyzovat priority vyučování rané výuky NJ na 1.st.ZŠ
samostatně pracovat s teoretickými znalostmi a uplatnit je při praktické přípravě výuky
analyzovat dostupné výukové materiály pro danou jazykovou úroveň
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Individuální konzultace,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Test,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Deutsch als Fremdsprache : Zeitschrift zur Theorie und Praxis des Deutschunterrichts für Auslander. Leizig : Univerzita Leipzig, 1964.
  • Časopisy. Cizí jazyky,.
  • Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
  • Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
  • Liškař Č. Formy a prostředky VCJ. SPN Praha, 1982.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní