|
Vyučující
|
-
Menclová Hana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Komunikativní vyučování na 1. stupni ZŠ 2. Evropské jazykové portfolio 3. SERR, RVP,ŠVP 4. Výběr učebnic pro ranou výuku NJ dle SERR 5. Činnostní vyučování v rané výuce NJ 6. Výběr praktických cvičení a her k nácviku mluvení 7. Výběr praktických cvičení a her k nácviku čtení s porozuměním 8. Výběr praktických cvičení a her k nácviku poslechu s porozuměním 9. Výběr praktických cvičení a her k nácviku psaní 10. Kreativní psaní v rané výuce CJ 11. Výběr praktických cvičení a her k nácviku pravopisu 12. Výběr praktických cvičení a her k nácviku výslovnosti a intonace 13. Výběr praktických cvičení a her k nácviku slovní zásoby 14. Výběr praktických cvičení a her k nácviku gramatiky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat základní pojmy obecné didaktiky, didaktiky NJ |
| disponovat jazykovými prostředky na úrovni A2/B1 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat a analyzovat učební materiály pro ranou výuku NJ |
| definovat zásady komunikativního vyučování NJ na 1.stupni ZŠ |
| vysvětlit a uvést do souvislostí pojem "Norimberská doporučení pro ranou výuku NJ" |
| Odborné dovednosti |
|---|
| simulovat vyučovací proces/výukovou jednotku s následnou reflexí |
| analyzovat, srovnat a zhodnotit spektrum výukových materiálů pro danou jazykovou úroveň |
| aplikovat teoretické poznatky během vlastní praxe |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Kaminski, Diethelm. Lernideen mit Bildern. Ismaning ; Verlag für Deutsch, 1990. ISBN 3-88532-711-2.
-
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 4. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1993. ISBN 3-468-49676-1.
-
Weigmann J. Unterrichtsmodelle für DaF.. Hueber Ismaning, 1992.
|