Lecturer(s)
|
|
Course content
|
1. Opening the file 2. Legal analysis of facts (simulated case) 3. Legal assessment (simulated case) 4. Legal analysis of facts (specific case) 5. Legal assessment (specific case) 6. Searching for and application of a legal norm 7. Defence strategy 8.- 9. Procedural actions and submissions 10. Tools and means of evidence 11. Final submissions 12. Presentation of solution
|
Learning activities and teaching methods
|
Cooperative instruction, Discussion, Students' portfolio, One-to-One tutorial, Group discussion
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 15 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
A target group is the students of the III. and IV. year. |
základní orientace v oblasti soukromého a trestního práva |
Skills |
---|
vyjádřit se v mluvených i psaných projevech jasně a srozumitelně; prezentovat vhodným způsobem sám sebe před známým i neznámým publikem; používat s porozuměním odborný jazyk; vytvářet hypotézy, navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- propose relevant evidence to prove the statements of facts |
- distigush the facts with major legal importance and the other |
- specify the critical poinst within the court proceedings |
- propose how to solve the case includin the final submission and essential arguementation |
- compare the compliance of a proposed solution with broader legal context indculding the existing case-law and the constitutional legal principles |
- assess the pros and cons of a or the proposed solution |
Skills |
---|
- predict the existing risks of the proposed solution |
- sort the facts of the case chronologically |
- apply the legal measures on the facts of a case |
- prepare and reason the defence strategy |
- critically analyze the strategy of the other party |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Cooperative instruction |
Group discussion |
Students' portfolio |
One-to-One tutorial |
Discussion |
Skills |
---|
Cooperative instruction |
Group discussion |
Students' portfolio |
One-to-One tutorial |
Discussion |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Oral exam |
Written exam |
Individual presentation at a seminar |
Skills |
---|
Oral exam |
Written exam |
Individual presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
Trestní zákoník : komentář. 2. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-428-5.
-
Daniela Kovářová a kolektiv. Odměna advokáta. Advokátní tarif a související otázky. 2016. ISBN 978-80-7552-028-9.
-
Fiala, Drápal a kol. Občanský zákoník IV. Dědické právo (§ 1475-1720). Komentář. ISBN 978-80-7400-570-1.
-
Hrušáková, Králíčková, Westphalová a kol. Občanský zákoník II. Rodinné právo (§ 655-975). Komentář. ISBN 978-80-7400-503-.
-
Hulmák a kol. Občanský zákoník V. Závazkové právo. Obecná část (§ 1721-2054). Komentář. ISBN 978-80-7400-535-0.
-
Hulmák a kol. Občanský zákoník VI. Závazkové právo. Zvláštní část (§ 2055-3014). Komentář. ISBN 978-80-7400-287-8.
-
J. Spáčil a kol. Občanský zákoník III. Věcná práva (§ 976-1474). Komentář. ISBN 978-80-7400-499-5.
-
Jaroslav Svejkovský. Zákon o advokacii : komentář /. 2012. ISBN 978-80-7179-248-2.
-
Lavický a kol. Občanský zákoník I. Obecná část (§ 1-654). Komentář. ISBN 978-80-7400-529-9.
|