Course: Thesis Seminar 2

« Back
Course title Thesis Seminar 2
Course code KOS/NDSK2
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Frei Jiří, PhDr. Mgr. Ph.D., MBA
  • Šípová Simona, Mgr. MBA
  • Krocová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Ratislavová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Course content
- Optimal setting research objectives, hypotheses, theories, etc. - Optimal performance piloting. - Research, nursing research - processing needs for theses. - Development of case studies for the needs of theses. - Working with word processing, spreadsheet, graphics etc. - Work with the data obtained, treatment options, graphs, tables. - Statistical data processing and evaluation - data analysis. - Work with specific topics of theses, drawing conclusions. - Basic aspects of designing debate in scientific work. - Analysis and work with the expert opinions - preparation for the defense of the thesis. - Practical outcomes theses and their application in practice. - Preparing for defense of the thesis - processing presentation. - Evaluation and presentation of the project activities.

Learning activities and teaching methods
Seminar
  • Contact hours - 10 hours per semester
  • Preparation for comprehensive test (10-40) - 15 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Basic knowledge of terminology field, knowledge of working with Microsoft Office.
learning outcomes
- Apply citation standard ISO 690 and use the recommended resources in the processing of their thesis. - Are able to optimally design a suitable research objectives, hypotheses and theories. - Can be used for optimal work methods and procedures, including work with the test editor, databases, etc. - Apply appropriate research methods and techniques of research during the investigation. - Compile and analyze reports theses. - Optimally prepared and processed and outputs the defense of theses. - Apply scientific research methods in practice.
teaching methods
Seminar
assessment methods
Written exam
Recommended literature
  • Benáčanová, Helena. Tvorba aplikací v Microsoft Office Excel. 2. část, Možnosti VBA. 1. vyd. V Praze : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1602-8.
  • FREI, Jiří a Soňa LOUDOVÁ. Manuál pro zpracování diplomové práce.
  • Frei, Jiří. Zásady zpracování kvalifikačních prací pro nelékaře. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-261-0605-0.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • HLAVÁČKOVÁ, Milada. Počítačová podpora zpracování týmových projektů - Mathcad: mathcad - návody do cvičení. Vyd. 1. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2011, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-248-2761-2..
  • HOŠPESOVÁ, Alena. Kvalitativní a akční výzkum. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7435-290-4..
  • MURA, Ladislav. Etika pre pomáhajúce profesie. Vyd. 1. Brno: Tribun EU, 2015, 125 s. Knihovnicka.cz. ISBN 978-80-263-0812-6..
  • NOVÁKOVÁ, Anna a Vladimír NULÍČEK. Aplikační software 1: (MS Office 2010). Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 127 s. ISBN 978-80-7408-052-4..
  • PAVLÁSEK, Michal (ed.) a Jana NOSKOVÁ (ed.). Když výzkum, tak kvalitativní: serpentinami bádání v terénu. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 152 s. Etnologické studie. ISBN 978-80-210-6480-5..
  • SYNEK, Miloslav, Pavel MIKAN a Hana VÁVROVÁ. Jak psát bakalářské, diplomové, doktorské a jiné písemné práce [online]. Vyd. 3., přeprac. Praha: Oeconomica, 2011, 61, [8] s. [cit. 2015-11-19]. ISBN 978-80-245-1819-0..
  • ŠIMEK, Jiří. Lékařská etika. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 222 stran. ISBN 978-80-247-5306-5..
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester