Lecturer(s)
|
-
Čagánková Eliška, Mgr. DiS.
-
Frei Jiří, PhDr. Mgr. Ph.D., MBA
-
Vaňková Milena, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
- Expectations of clinical workplaces, students and teachers - Teaching environment of professional classroom, clinical workplace - Interactive process and leading at clinical workplace - Goals of practical instruction - Assessment of practical instruction - Preparation of practical instruction - Creation of goals in the practical teaching of nursing - Evaluation, self-reflection, reflection - Preparation of documentation for practical training - Preparation of plans for theoretical instruction
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Seminar
- Contact hours
- 13 hours per semester
- Graduate study programme term essay (40-50)
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
charakterizovat jednotlivé taxonomie výukových cílů |
vysvětlit základní pojmosloví a terminologii edukační činnosti sestry |
popsat edukační plán pacienta |
specifikovat roli sestry v edukačním procesu v ošetřovatelství |
popsat edukační proces u pacienta |
Skills |
---|
vytvořit edukační plán konkrétního pacienta |
vhodně zvolit jednotlivé edukační cíle a aplikovat je v edukačním plánu pacienta |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
charakterizovat pedagogický proces a pedagogickou dokumentaci |
Charakterizovat poznatky a praktické dovednosti z didaktiky ošetřovatelských předmětů v případě teoretického a praktického vyučování |
Popsat a analyzovat didaktické zásady ve výuce ošetřovatelství |
vysvětlit taxonomie a vlastnosti výukových cílů v ošetřovatelských předmětech |
vysvětlit využití pedagogických a andragogických metod při vedení teoretické výuky i výuky v ošetřovatelských disciplínách na klinických pracovištích |
charakterizovat proces hodnocení výuky |
vysvětlit zařazení motivačních prvků využívaných během edukačního procesu |
Skills |
---|
využívá správné didaktické zásady při výuce v pedagogické praxi |
správně provádí evaluaci výuky během pedagogické praxe |
aplikuje hodnotící a sebehodnotící metody během pedagogické praxe |
aplikuje konkrétní motivační prvky v edukačním procesu |
aplikuje pedagogické/andragogické principy v procesu plánování, realizace i hodnocení své výuky |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Seminar |
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Textual studies |
Self-study of literature |
Individual study |
One-to-One tutorial |
Skills |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
Competences |
---|
Interactive lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Seminar |
Individual study |
Task-based study method |
Self-study of literature |
One-to-One tutorial |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar work |
Individual presentation at a seminar |
Continuous assessment |
Self-evaluation |
Skills |
---|
Seminar work |
Individual presentation at a seminar |
Continuous assessment |
Self-evaluation |
Skills demonstration during practicum |
Competences |
---|
Seminar work |
Individual presentation at a seminar |
Skills demonstration during practicum |
Self-evaluation |
Continuous assessment |
Recommended literature
|
-
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7..
-
JAROŠOVÁ, Darja a Renáta ZELENÍKOVÁ. Ošetřovatelství založené na důkazech: evidence based nursing. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 136 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5345-4..
-
Kopecký, Miroslav. Didaktika zdravotní tělesné výchovy / Miroslav Kopecký. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 2014. ISBN 978-80-244-4093-4.
-
PAPÁČEK, Miroslav (ed.). Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování: (DiBi 2010): sborník příspěvků semináře: 25. a 26. března 2010, Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. České Budějovice: Pedagogická fakulta, 2010, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7394-210-6..
-
VANĚČEK, David. Didaktika obecná a oborová. Vyd. 1. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2012, 134 s. ISBN 978-80-01-05151-1..
-
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 239 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9..
|