|
Vyučující
|
-
Bečvářová Ivana, PaedDr. PhD.
-
Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
-
Černík Roman, Mgr. et MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. systémem průpravných her a cvičení (prohlubování smyslové vnímavosti, cítění prostoru, představivosti, pohybová a řečová kultivace) 2. herní principy používané v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli) 3. tvorba lekce dramatické výchovy 4. dramatická výchova a RVP PV 5. realita a fikce, jednání, role, situace, konflikt, jednání "jako" 6. rozehřátí, uvolnění, soustředění, objevování sebe a okolního světa, pohyb a pantomima, kontakt, skupinové cítění 7. tvořivost, improvizace s dějem
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Využívat základní komunikační a sociální dovednosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Spolupracovat ve skupině, aktivně se zapojovat do elementárních metod a technik dramatické výchovy. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova. Pojmenovat základní metody dramatické výchovy. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové). |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Inscenační metody, hraní rolí, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
AMIROVÁ Alžběta , FIEDLEROVÁ Michaela, REJCHRTOVÁ Andrea. Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha, 2019. ISBN 978-80-7496-430-5.
-
Budínská Hana. Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. Praha. 1994.
-
Míčková, Jitka. Cesta do pohádky : literárně-dramatické projekty pro MŠ. Vydání první. 2019. ISBN 978-80-262-1432-8.
-
NOVOTNÁ, Dana. Tvořivá dramatika v MŠ: vybrané kapitoly. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-273-4.
-
Švejdová, Hana; Svobodová, Eva. Metody dramatické výchovy v mateřské škole.
|