|
Vyučující
|
-
Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, PhDr. Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
-
Plíhalová Monika, Mgr. Ph.D.
-
Kalistová Petra, Mgr.
-
Honzíková Jarmila, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Integrující přístup ke koncipování vzdělávacího obsahu 2. Integrace výtvarných a pracovních činností do vzdělávací nabídky 3. Integrace pohybových a hudebních činností do vzdělávací nabídky 4. Integrace matematických a badatelských činností do vzdělávací nabídky 5. Integrace čtenářských a dramatických činností do vzdělávací nabídky 6. Koncepce a plán vzdělávací nabídky pro souvislou pedagogickou praxi 7. -10. Reflexe a hodnocení realizace vzdělávací nabídky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student má odborné znalosti z jednotlivých oblastí studia oboru. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student má odborné dovednosti z jednotlivých oblastí studia oboru. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student zná základní didaktické principy a umí je popsat a vysvětlit. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student umí aplikovat didaktické principy při plánování pedagogické práce. |
| Student umí integrovat vzdělávací obsah propojeně tak, aby byl pro děti blízký a pochopitelný. |
| Student umí reflektovat svou práci dle zadaných kritérií. |
| Student umí vypracovat profesní portfolio dle zadaných kritérií. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Skupinová konzultace, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Skupinová konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kolokvium, |
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Portfolio, |
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Brettschneiderová, Václava; Kubecová, Markéta. Taneční činnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2018. ISBN 978-80-7496-386-5.
-
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-86307-88-6.
-
Hazuková, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
-
Jančaříková, Kateřina. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-7496-327-8.
-
Jančaříková, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
-
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
-
KOŽELUHOVÁ, Eva. Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů. 2022. ISBN 978-80-262-1858-6.
-
Kupcová, Zuzana; Nádvorníková, Hana; Růžičková, Veronika; Svobodová, Eva,; Vondrušková, Alena. Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-7496-292-9.
-
Lišková, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3.
-
MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2021.
-
Nádvorníková, Hana. Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. 2. vydání. Praha : Raabe. 2022.
-
Nádvorníková, Hana. Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-7496-194-6.
-
Slavíková, Vladimíra; Slavík, Jan,; Eliášová, Sylva. Dívej se, tvoř a povídej! : artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Vydání třetí. 2019. ISBN 978-80-262-1557-8.
-
Škardová, Miroslava. Plánujeme spolu. Průvodce plánováním s respektem k potřebám každého dítěte v MŠ. .
-
Švejdová, Hana; Svobodová, Eva. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
-
Valenta, Petr; Brom, Zdeněk; Kellerová, Irena. Mediální činnosti v předškolním a mladším školním věku. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-7496-222-6.
|