Content: 1. Specifics of scientific research on social phenomena, 2. Qualitative and quantitative research strategy, 3. Conceptualization of the research problem of the operationalization of the objectives of the work, 4. Research methods, 5. The research file, 6. Methods and techniques of data collection, data collection environment, 7. Data analysis, 8. Interpretation of results, 9. Research report, structure.
|
-
Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2010.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Hendl, J., Remr, J.. Metody výzkumu a evaluace. 2017, 2017.
-
CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu.. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315078-6.
-
MIOVSKÝ, M. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
-
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80246-1916-3.
-
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
SKUTIL, M. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
-
Šiška, J.; Beadle-Brown, J.; Káňová, Š.; Tossebro, J. Active citizenship and community living in Europe ? current policy, practice and research. In: Halvorson, R.; Hvinden, B.; Bickenback, J.; Derri, D.; Rodrigues, A. M. G., eds. The Changing Disability Policy System: Active Citizenship and Disability in Europe Volume 1. Routledge Advances in Disability Studies. pp. 72 - 89.. Abingdon UK and New York, 2017.
-
Švaříček, R.; Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
-
WILLIG, C. The Sage handbook of qualitative research in psychology.. Maidenhead, 2017. ISBN 978-1-47392521-2.
|