|
Vyučující
|
-
Klimtová Václava, Mgr.
-
Podroužek Ladislav, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Martinek Lukáš, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.Výchova ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka 2.Determinanty ovlivňující výchovu ke zdravému životnímu stylu 3.Vliv výchovy ke zdraví na jednotlivé osobnostní vlastnosti člověka 4.Postoje a hodnoty člověka ve vztahu ke zdravému životnímu stylu 5.Proces změny postoje člověka ke zdravému životnímu stylu 6.Vymezení metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 7.Teoretická východiska metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 8.Psychologické aspekty metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 9.Klasifikace metod 10.Metodická struktura metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 11.Principy efektivního užívání metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 12.Shrnutí a evaluace výuky
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zhodnotit zásady zdravého životního stylu z pohledu různých kritérií |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - charakterizovat výchovu ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka |
| - identifikovat determinanty ovlivňující životní styl jedince |
| - definovat osobnost a jednotlivé osobnostní vlastnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - rozlišit postojové vlastnosti člověka a proces změny v postojích |
| - implementovat teoretická východiska do strategií podpory zdravého životního stylu |
| - efektivně využívat metody ve výchově ke zdraví |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Samostudium, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
HAVELKOVÁ, Marie a Jitka RIESSMANNOVÁ. et al. Výchova ke zdraví.. Brno, 2009. ISBN 978-80-210-5050.
-
KORTHAGEN,FRED. ET AL. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů.. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.
-
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětská interpretace pojmů zdraví a nemoc. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6303-7.
|