Course: Pedagogy and Psychology

« Back
Course title Pedagogy and Psychology
Course code KPG/PGPSS
Organizational form of instruction no contact
Level of course Master
Year of study 2
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 0
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Course content
Generally formalized circuits subjects to state final.

Learning activities and teaching methods
Discussion, Skills demonstration
prerequisite
Knowledge
Obtaining specified of the number of credits in given structure obligatory and duly elective subject.
Skills
- porozumět, analyzovat a zhodnotit základní prvky výukového procesu na ZŠ nebo SŠ, - pochopit nové paradigma pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR, vč. otázek kurikula (RVP, ŠVP pro základní nebo střední školy), - získat znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické a didaktické teorie v oblasti oborových didaktik, - pochopit systém komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a současné trendy v této oblasti (inkluzivní vzdělávání apod.), - analyzovat možnosti a meze integrace a inkluze v oblasti výchovy a vzdělávání, - řešit konkrétní situace při výuce i v mimoškolní činnosti žáků, - poznat administrativní, organizační i pedagogický rámec v kontextu činností základní nebo střední školy.
learning outcomes
Knowledge
Successful graduation examination students will evidence, that the they are able to identify pivotal piece of knowledge field of study, lay is to the mutual connection and apply them to a solving real problems.
- porozumět, analyzovat a zhodnotit základní prvky výukového procesu na ZŠ nebo SŠ, - pochopit nové paradigma pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR, vč. otázek kurikula (RVP, ŠVP pro základní nebo střední školy), - získat znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické a didaktické teorie v oblasti oborových didaktik, - pochopit systém komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a současné trendy v této oblasti (inkluzivní vzdělávání apod.), - analyzovat možnosti a meze integrace a inkluze v oblasti výchovy a vzdělávání, - řešit konkrétní situace při výuce i v mimoškolní činnosti žáků, - poznat administrativní, organizační i pedagogický rámec v kontextu činností základní nebo střední školy.
Skills
- pochopit a aplikovat principy vedení žáků k sebeřízení ve výuce, - analyzovat konkrétní komunikační situace z praxe a vést žáky k odpovědnosti za jejich chování, - orientovat se v jednotlivých komponentách zdravého životního stylu, včetně otázek spojených s praktickými náměty v oblasti zdraví a prevence nemocí v oblasti výchovy ke zdraví, - porozumět pedagogickému myšlení v historickém, filosofickém a kulturně sociálním kontextu, - porozumět současným trendům a tendencím ve vzdělávací praxi, komparovat vybrané školské systémy u nás i v zahraničí, - pochopit a aplikovat základní metody pedagogické diagnostiky v pedagogických situacích základní nebo střední školy, diagnostické závěry využívat pro stanovení pedagogických opatření a inovací výuky v pedagogické praxi a k respektování individuálních zvláštností žáků, - zvládnout vybrané metody popularizace přírodních věd, - využívat informační a komunikační technologie ve výukovém procesu a k učení žáků.
teaching methods
Knowledge
Skills demonstration
Discussion
assessment methods
Oral exam
Practical exam
Recommended literature
  • nevyplňuje se.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester