|
Vyučující
|
-
Hajerová Müllerová Lenka, prof. PhDr. Ing. Ph.D., MPH
-
Podroužek Ladislav, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem státní závěrečné zkoušky je ověřit schopnost studentů syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky. Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokážou, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů. Obsah zkoušky vychází z obecně formulovaných okruhů témat k státní závěrečné zkoušce (http://fpe.zcu.cz/kpg/zaverecne-zkousky.html) a je sledována aplikace pedagogických znalostí, dovedností a postojů na studovaný obor a pedagogickou praxi učitelství pro 1. stupeň ZŠ. (předložení studentského portfolia). Dále je prověřována orientace studenta/-ky v pedagogické i psychologické odborné literatuře.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Diskuse, Demonstrace dovedností
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů a obhájení studentského portfolia před zkušební komisí |
| Aplikace pedagogických znalostí do pedagogické praxe příslušného stupně školy. |
| Využívat odbornou pedagogickou literaturu při syntetizaci poznatků. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatně pracovat s literaturou a studijními oporami. |
| Integrovat dovednosti z pedagogických disciplín v oblasti studovaného oboru. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů |
| Syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu. |
| Identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů. |
| Integrovat znalosti, dovednosti a postoje z pedagogických disciplín v oblasti studovaného oboru. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat pedagogicko-psychologické znalosti do pedagogické praxe příslušného stupně školy. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Praktická zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
nevyplňuje se.
-
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada. 2007. 328 s. ISBN 978-80-247-1821-7..
-
Skalková, Jarmila. Za novou kvalitu vyučování : (inovace v soudobé pedagogické teorii i praxi). Brno : Paido, 1995. ISBN 80-85931-11-7.
-
Vališová, Alena,; Kasíková, Hana,; Bureš, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozĹĄ. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
|