|
Vyučující
|
-
Zachová Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Ullmanová Jiřina, Mgr. et Bc.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem kurzu je průběžné reflektování a evaluace absolvovaných odborných praxí. V rámci úvodního semináře je studentům prezentována práce se studijním portfoliem (formální náležitosti, obsahová struktura) jeho využitím a návod na jeho zpracování včetně doporučené studijní literatury. V rámci kolokvií studenti formou kooperace vzájemně konzultují a vyhodnocují absolvované odborné praxe (získané znalosti, dovednosti, postupy odborné práce, spolupráci s vybraným pracovištěm, aj.)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základní pedagogickou terminologii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reflektovat poznatky získané o fungování výchovně vzdělávacích institucích, kooperovat a diskutovat v týmu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat, vyhodnotit a zobecnit konkrétní znalosti, zkušenosti získané během odborných praxích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovat profesní portfolio - záznam z absolvované odborné praxe |
| vyhodnotit znalosti, dovednosti, zkušenosti získané během odborných praxí |
| obhájit a konfrontovat zpracované portfolio s poznatky, názory a zkušenostmi ostatních studentů prostřednictvím techniky kooperace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Portfolio, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Portfolio, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
HENRIKSEN, J.O., VETLESEN, A.J. Blízké a vzdálené: etické teorie a principy práce s lidmi. Brno: Sdružení Podané ruce, 2000. ISBN 80-85834-85-5.
-
NEZVALOVÁ,D. Portfolio a jeho hodnocení. Olomouc: UPOL, 2012.
-
REITMAYEROVÁ,E. Cílená zpětná vazba pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
-
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele. Praha: NÚV, 2012.
|