|
Vyučující
|
-
Nováková Daniela, PhDr. Ph.D.
-
Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
-
Chvalová Šárka, Mgr.
-
Černá Dagmar, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Bezpečnost žáků v ZŠ, bezpečnosti práce. 2. Hygienické normy v ZŠ. 3. Ochrana osobních údajů. 4. Etika profese učitele. 5. Uvedení studentů do pedagogické praxe v podobě návštěv MŠ, prvního stupně ZŠ a druhého stupně ZŠ. 6. Společná reflexe viděného a prožitého, sdílení zapsaných myšlenek
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 11 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základní představy o fungování základní školy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pozorovat dění ve třídě |
| vyhledat v odborné literatuře a legislativě potřebné opory pro pochopení fungování prvního stupně ZŠ |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| definovat rozdíly v nastavení chodu MŠ, prvního stupně a druhého stupně |
| uvést legislativní požadavky v oblasti bezpečnosti žáků, bezpečnosti práce, hygieny a ochrany osobních údajů |
| charakterizovat etické aspekty osobnosti učitele |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat zkušenosti s výukou na prvním stupni ZŠ |
| zaznamenávat otázky a problémy, se kterými se student při praxi setkal |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Obecné nařízení na ochranu osobních údajů.
-
Vyhláška (48/2005) o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
-
Chvál, Martin. Na naší škole nám záleží : jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Vydání první. 2018. ISBN 978-80-262-1321-5.
-
Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
-
Strouhal Martin. Učit se být učitelem. Praha, 2017. ISBN 978-80-2463-465-4.
-
Šenk, Zdeněk. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci ve státní správě a samosprávě. Praha, 2015. ISBN 978-80-7263-953-3.
-
Valentová, Klára. Zákoník práce: komentář. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-534-3.
|