|
Vyučující
|
-
Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Vlastní výstupová praxe na ZŠ.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Exkurze, výuka v terénu
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat klíčové pojmy z obecné a oborové didaktiky. |
| Popsat teroetická východiska z oblasti psychologie učení a teorie vzdělávání. |
| Charakterizovat pedagogický proces. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Zhodnotit teoretická východiska z oblasti psychologie učení a teorie vzdělávání. |
| Navrhnout didaktický postup ve výuce vybraného tématu z Výchovy ke zdraví. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Charakterizovat Výchovu ke zdraví jako vzdělávací obor v RVP ZV. |
| Popsat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. |
| Objasnit spojitost očekávaných výstupů s odbornými tématy z oblasti podpory zdraví. |
| Vysvětlit a popsat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Navrhovat možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
| Projektovat a realizovat vyučovací jednotku ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
| Reflektovat vlastní didaktické výstupy ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice a metodické příručky, literatura uvedená v rámci didaktiky předmětu.
|