|
Vyučující
|
-
Černík Roman, Mgr. et MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Interpretace textu /témata, prostředky/ Literatura jako zdroj dramatických her Žánry literatury pro děti Prostředky uměleckého přednesu Úvod do metodiky dětského přednesu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| absolvování předmětu KPG/TŘAV |
| Výsledky učení |
|---|
| studenti se seznámíy s možnostmi a způsoby využívání literárního textu v dramatické výchově. Vlastní zkušeností si ověří různé způsoby interpretace textu. Dokáží se orientovat v základní metodice dětského přednesu a porozumí specifice dětské literatury |
| Vyučovací metody |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Praktická zkouška, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Disman, Miloslav. Dětský přednes a dramatický projev. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1968.
-
Hlavsa, Jaroslav. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Hůrková-Novotná, J. - Makovičková, H. Základy jevištní mluvy 1,2. SPN Praha, 1984.
-
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : Zásobník dramatických her a informací. 7., rozš. vyd. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
|