|
Vyučující
|
-
Ircingová Jarmila, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvodní informace, plán projektu. Plánování projektu - vymezení procesů, činností a aktivit. Řízení zdrojů projektu. Finanční plánování v podniku. Struktura a stanovení nákladů projektu. Vymezení režie projektů vč. způsobů kalkulace. Stanovení ceny projektu. Finanční nástroje a jejich použití při tvorbě rozpočtu projektů. Rozpočtování a efektivnost investic. Zdroje financování projektů. Analýza a řízení rizik projektů. Řízení a kontrola nákladů projektu. Provázanost rozpočtů s finančním plánem podniku.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Porozumět podnikovým financím |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Používat základní principy projektového a kreativního myšlení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zapamatovat si strukturu rozpočtu a postupové kroky při jeho tvorbě |
| Vymezit podklady potřebné pro tvorbu rozpočtu |
| Identifikovat rizika ovlivňující podobu rozpočtu |
| Popsat provázanost rozpočtu na finanční plán organizace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat získané znalosti na konkrétním projektu a při tvorbě jeho rozpočtu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Výstupní projekt, |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kerzner, Harold. Project management : a systems approach to planning, scheduling, and controlling. 9th ed. Hoboken : J. Wiley, 2006. ISBN 0-471-74187-6.
-
Meredith, Jack R. a Mantel, Samuel J. Project management: a managerial approach: international student version.. Hoboken, 2012.
-
Turner, J. Rodney. Gower handbook of project management. 4th ed. Aldershot : Gower, 2007. ISBN 978-0-566-08806-3.
|