Předmět: Základy ekonomie, managementu a marketingu

« Zpět
Název předmětu Základy ekonomie, managementu a marketingu
Kód předmětu KPM/ZEMM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Podstata podnikání. Možnosti podnikání v oblasti TVS - právní úprava podnikání, okolí podniku. Typologie právních forem podnikání. Financování podniků, efektivnost podniku a její kategorie (náklady podniku, výnosy, zisk, analýza bodu zvratu). Majetková a kapitálová struktura podniku / sportovního klubu - rozvaha. Podnikatelský plán. Strategické řízení podniků a sportovních klubů. Management. Sportovní management. Podstata marketingu, trh a cílený marketing. Marketing a sport. Marketingový informační systém a výzkum trhu. Výrobek a jeho životní cyklus. Komunikace a stimulování prodeje. Sportovní reklama. Cena a cenová politika. Distribuce výrobků. Sponzoring v oblasti TVS.

Studijní aktivity a metody výuky
Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
žádné
Odborné dovednosti
žádné
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
používat základní ekonomické pojmy
identifikovat hlavní kategorie a typy společností
využívat hlavní manažerskou a marketingovou terminologii
specifikovat marketingový mix a jeho jednotlivé složky
Odborné dovednosti
využívat vhodné nástroje a metody při řízení sportovních organizací
vybrat vhodné nástroje marketingového mixu při řízení společností v oblasti sportu a při řízení marketingových aktivit
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Písemná zkouška,
Doporučená literatura
  • Čáslavová, Eva. Management v tělesné výchově a sportu : (vybrané kapitoly). 2. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0050-5.
  • Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
  • Foret, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-2650-038-4.
  • Hannagan, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
  • Hobza, Vladimír; Rektořík, Jaroslav. Základy ekonomie sportu. Praha : Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-04-3.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Novotný, Jiří. Ekonomika sportu : vybrané kapitoly. Vyd. 2. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1521-2.
  • Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách : jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vyd. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4819-1.
  • Synek, Miloslav. Podniková ekonomika. 5., přeprac. a dopl. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
  • Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (19) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (18) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (16) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (17) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní