Vyučující
|
-
Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vzdělávací cíle a jejich psychologické aspekty dle odborného zaměření školy. 2. Specifické cíle psychologie na středních odborných školách podle zaměření školy 3. Psychodidaktické pojetí výuky psychologie na SOŠ 4. Psychodidaktické pojetí hodnocení v psychologii na SOŠ 5. Práce se vzdělávacím obsahem SOŠ 6. Odborné klíčové kompetence a jejich rozvíjení na SOŠ 7. Procesy osvojování vybraných pojmových systémů SOŠ 8. Konstruktivní metoda v pedagogické praxi SOŠ 9. Kritéria žádoucího modelu vyučování SOŠ 10.Příprava učitele na výuku psychologie na SOŠ 11.Modelové pedagogické situace, vycházející z výuky na SOŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury
- Projekt individuální [40]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 14 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předpokladem jsou znalosti základních psychologických pojmů, se kterými pracuje učitel psychologie na SŠ. Naplnění cílů didaktiky psychologie A, didaktiky psychologie B |
Výsledky učení |
---|
student (ka): vymezí význam psychologie v procesu vzdělávání analyzuje psychologická témata, jejich zařazení do školních vzdělávacích programů (dle zaměření školy) aplikuje konstruktivistickou teorii do pedagogické praxe vyhodnotí psychodidaktické aspekty modernizace výuky Student se orientuje v problematice standardizovaných nástrojů měření výsledků vzdělávání (didaktický test, písemná práce, ústní zkouška atd.) |
Vyučovací metody |
---|
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
-
HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-876-2.
-
Helus, Zdeněk. Psychologie pro střední školy. Vyd. 1. Praha : Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-245-4.
-
HOLEČEK, Václav. . Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
-
Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
-
SOVOVÁ, V. Stručný přehled psychologie prodeje.. Plzeň: SOU obchodní,, 1996.
-
VÍZDAL, František. Didaktika psychologie. Brno : Univ. J. E. Purkyně, 1997.
|