|
Lecturer(s)
|
-
Beran Jiří, doc. MUDr. CSc.
-
Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
1. Term psychotherapy. 2. Treatment in psychotherapy. 3. Overview of basic schools of psychotherapy. 4. Basic approaches and psychotherapeutistics directions. 5. Psychotherapeutic methods. 6. - 7.Control of current mental states. 8. - 9. Prevention of mental disorders in the field of crisis intervention. 10. - 11. Burnout. 12. - 13. Current trends in therapy and treatment of drug addiction.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Interactive lecture, Lecture supplemented with a discussion, Collaborative instruction
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 30 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 50 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Charakterizovat současné psychoterapeutické směry. |
| Vymezit základní psychické poruchy na úrovni znalostí předmětu psychopatologie pro učitele. |
| Definovat rizikové chování. |
| Objasnit determinanty vzniku rizikového chování. |
| Charakterizovat skupiny rizikového chování. |
| Popsat jednotlivá riziková chování. |
| Skills |
|---|
| Zhodnotit a podle vybraných kritérií srovnat současné psychoterapeutické směry. |
| Identifikovat jednotlivé faktory způsobující vznik rizikového chování. |
| Navrhovat řešení předcházení rizikovému chování v rámci studovaného oboru. |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Definovat závislost a uvést znaky závislosti. |
| Charakterizovat psychoterapeutické směry využitelné v léčbě drogových závislostí. |
| Popsat terapeutické postupy v léčbě závislostí. |
| Vysvětlit proces regulace aktuálních psychických stavů. |
| Vyjmenovat instituce a uvést jejich činnost v rámci systému léčby závislostí. |
| Objasnit povahu interakce terapeut-klient v terapii závislostí. |
| Definovat relaps a objasnit příčiny jeho vzniku. |
| Skills |
|---|
| Zhodnotit podle různých kritérií psychoterapeutické směry využitelné v léčbě drogových závislostí. |
| Narvrhnout postupy práce s klientem na základě povahy závislosti. |
| Zdůvodnit příčiny prevence duševních poruch a syndromu vyhoření v oblasti krizové intervence. |
| Uvést opatření prevence realpsu na základě typu závislosti a dalších sociálně psychologických znaků. |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Lecture |
| Lecture supplemented with a discussion |
| Interactive lecture |
| Practicum |
| Collaborative instruction |
| Skills |
|---|
| Lecture |
| Lecture supplemented with a discussion |
| Interactive lecture |
| Practicum |
| Collaborative instruction |
| Competences |
|---|
| Lecture |
| Lecture supplemented with a discussion |
| Interactive lecture |
| Practicum |
| Collaborative instruction |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Oral exam |
| Seminar work |
| Continuous assessment |
| Skills |
|---|
| Oral exam |
| Seminar work |
| Continuous assessment |
| Competences |
|---|
| Oral exam |
| Seminar work |
| Continuous assessment |
|
Recommended literature
|
-
NEŠPOR, K. , CSÉMY, L. Léčba a prevence závislostí : příručka pro praxi. 1. vyd. Praha : Psychiatrické centrum, 1996. ISBN 80-85121-52-2.
-
NEŠPOR, K. Návykové chování a závislost : současné poznatky a perspektivy léčby. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-432-X.
|