Název předmětu | Metody výchovy ke zdraví A |
---|---|
Kód předmětu | KPS/MVKA |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1.Výchova ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka 2.Determinanty ovlivňující výchovu ke zdravému životnímu stylu 3.Vliv výchovy ke zdraví na jednotlivé osobnostní vlastnosti člověka 4.Postoje a hodnoty člověka ve vztahu ke zdravému životnímu stylu 5.Proces změny postoje člověka ke zdravému životnímu stylu 6.Vymezení metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 7.Teoretická východiska metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 8.Psychologické aspekty metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 9.Klasifikace metod 10.Metodická struktura metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 11.Principy efektivního užívání metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 12.Shrnutí a evaluace výuky
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví |
Výsledky učení |
- charakterizovat výchovu ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka |
- identifikovat determinanty ovlivňující životní styl jedince |
- definovat osobnost a jednotlivé osobnostní vlastnosti |
Odborné dovednosti |
- rozlišit postojové vlastnosti člověka a proces změny v postojích |
- implementovat teoretická východiska do strategií podpory zdravého životního stylu |
- prokázat principy efektivního využívání metod ve výchově ke zdraví |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Hudba se zaměřením na vzdělávání (18) | Kategorie: Umění a užité umění | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Hudba se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Umění a užité umění | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (19) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (18) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (15) | Kategorie: Biologické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (18) | Kategorie: Biologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (17) | Kategorie: Biologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (15) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Chemické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (16) | Kategorie: Biologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (19) | Kategorie: Biologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |