Předmět: Metody výchovy ke zdraví A

« Zpět
Název předmětu Metody výchovy ke zdraví A
Kód předmětu KPS/MVKA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Klimtová Václava, Mgr.
Obsah předmětu
1.Výchova ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka 2.Determinanty ovlivňující výchovu ke zdravému životnímu stylu 3.Vliv výchovy ke zdraví na jednotlivé osobnostní vlastnosti člověka 4.Postoje a hodnoty člověka ve vztahu ke zdravému životnímu stylu 5.Proces změny postoje člověka ke zdravému životnímu stylu 6.Vymezení metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 7.Teoretická východiska metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 8.Psychologické aspekty metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 9.Klasifikace metod 10.Metodická struktura metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 11.Principy efektivního užívání metod a komplexních strategií ve výchově ke zdraví 12.Shrnutí a evaluace výuky

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Seminární výuka, Samostudium literatury, Přednáška
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví
Výsledky učení
- charakterizovat výchovu ke zdraví jako součást osobnostního a sociálního rozvoje člověka
- identifikovat determinanty ovlivňující životní styl jedince
- definovat osobnost a jednotlivé osobnostní vlastnosti
Odborné dovednosti
- rozlišit postojové vlastnosti člověka a proces změny v postojích
- implementovat teoretická východiska do strategií podpory zdravého životního stylu
- prokázat principy efektivního využívání metod ve výchově ke zdraví
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Přednáška s diskusí,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • HAVELKOVÁ, Marie a Jitka RIESSMANNOVÁ. et al. Výchova ke zdraví.. Brno, 2009. ISBN 978-80-210-5050.
  • KORTHAGEN,FRED. ET AL. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů.. Brno, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.
  • ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětská interpretace pojmů zdraví a nemoc. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6303-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (16) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Hudba se zaměřením na vzdělávání (18) Kategorie: Umění a užité umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Hudba se zaměřením na vzdělávání (17) Kategorie: Umění a užité umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (19) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (18) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (17) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (15) Kategorie: Biologické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (18) Kategorie: Biologické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (17) Kategorie: Biologické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání (15) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Chemie se zaměřením na vzdělávání (16) Kategorie: Chemické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (16) Kategorie: Biologické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Biologie se zaměřením na vzdělávání (19) Kategorie: Biologické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní