Předmět: Seminář k bakalářské práci 2

« Zpět
Název předmětu Seminář k bakalářské práci 2
Kód předmětu KPS/SBP2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
  • Kučera Dalibor, Doc. PhDr. Ph.D.
  • Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
  • Boháčová Aneta, Mgr. Ph.D.
  • Buršíková Dana, Doc. Mgr. Ph.D.
  • Klimtová Václava, Mgr.
  • Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
  • Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Lohrová Kateřina, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
  • Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Szachtová Alena, PhDr.
  • Mašková Ivana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zpracovat bakalářskou práci a připravit se na její obhajobu.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Studium textů
  • Vypracování kvalifikační práce [52-468] - 160 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
předpokladem je vypracování projektu bakalářské práce, tj. získání zápočtu ze semináře KPS/SBP1
Výsledky učení
student prokáže schopnost pracovat s odbornou literaturou a samostatně vytvořit odborný text na úrovni bakalářské práce
vysvětlit základní teoretické pojmy týkající se zvolené problematiky
charakterizovat věcné kategorie sledovaných jevů
popsat současný stav řešení problému v českém i mezinárodním kontextu
Odborné dovednosti
shrnout a porovnat informace z odborných zdrojů
eticky nakládat s odbornými zdroji
formulovat klíčové otázky
zvolit vhodnou metodologii a rozpracovat ji do konkrétních postupů
respektovat navržený časový harmonogram jednotlivých kroků
zřetelně formulovat dosažené závěry
zhodnotit praktický přínos BP
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kvalifikační práce,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Kvalifikační práce,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • &. Dle tématu bakalářské práce. &.
  • Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
  • Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
  • Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
  • Rooney, Bryan J. Methods in psychological research. 2019. ISBN 978-1-5063-8493-1.
  • Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
  • Willig, Carla. The Sage handbook of qualitative research in psychology. 2017. ISBN 978-1-4739-2521-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Psychologie se zaměřením na vzdělávání (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Psychologie se zaměřením na vzdělávání (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Psychologie se zaměřením na vzdělávání (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (13) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní