|
Vyučující
|
-
Hucl Matouš, Ing.
-
Raška Pavel, doc. Ing. Ph.D.
-
Kopeček Pavel, doc. Ing. CSc.
-
Hořejší Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Malaga Miroslav, Ing. Ph.D.
-
Ulrych Zdeněk, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na základní znalosti a dovednosti v oblastech událostně řízeného programování, základní znalosti řízení HW včetně zpracování a uchování dat z HW a prakticky aplikovat tyto poznatky na užití HW ve strojírenství a algoritmech pro jejich zpracování. 1. Koncept Průmysl 4.0 2 Koncept STEM a jeho využití 3 HW a SW simulace 4 Využití simulace ve strojírenství - případové studie 5 Sensory, základní typy a příklady využití v průmyslu 6 Aktuátory - základní typy a příklady využití v průmyslu 7 Využití standardních programovacích jazyků v průmyslu 8 Využití vizuálních programovacích jazyků v průmyslu 9 Komunikace v rámci průmyslu 4.0 10 Ukládání a zpřístupnění dat v rámci Industry 4.0, Jazyk SQL 11 Provázání HW a informačních systémů 12 Koncept Industry 5.0 13 Zápočtový test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 17 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 32 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozumět, co je algoritmizace |
| mít základní znalosti práce se soubory |
| mít základní znalost některého z kompilovaných, nebo interpretovaných programovacích, nebo skriptovacích jazyků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umět pracovat s nástroji MS Office (Word, Excel) |
| ovládat práci s PC |
| navrhnout algoritmus pro řešení jednoduchého problému |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| - |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní prvky konceptu Industry 4.0 |
| popsat využití základních sensorů a aktuátorů ve výrobě |
| vysvětlit HW a SW simulaci, jejich možnosti a využití |
| vysvětlit možnosti provázanosti HW na informační systémy podniku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout algoritmus a naprogramovat HW model pomocí vizuálního programovacího jazyka |
| sbírat a ukládat data z HW modelu |
| realizovat základní komunikaci mezi PC a řídící jednotkou HW modelu |
| řídit HW model pomocí vlastní aplikace běžící na PC |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| - |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kooperativní výuka, |
| E-learning, |
| Projektová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Abhay B Joshi, Ravindra Pande. Advanced Scratch Programming: Learn to design programs for challenging games, puzzles, and animations. USA, 2016. ISBN 978-1539660842.
-
DeBarros Anthony. Practical SQL: A Beginner's Guide to Storytelling with Data. No Starch Press, 2018. ISBN 978-1593278274.
-
Nathan Clark. Python: Programming Basics for Absolute Beginners (Step-By-Step Python). USA, 2018. ISBN 978-1987518979.
-
Sumanth Krishna Ambati, Sudeep Krishna Ambati. Scratch To Python: Gateway to Computer Programming. USA, 2023. ISBN 979-8391654346.
|