|
Vyučující
|
-
Pešková Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Domácí četba probíhá jako tutorovaný e-learningový kurz s průběžným plněním úkolů. Zároveň se uskuteční 3 kontaktní kolokvia: 1. Úvodní setkání, vysvětlení práce v e-learningu. Podstata metody domácí četby a zážitkového čtení. Dramatizace a vizualizace informací při práci s literárním textem. Motivace ke čtení. 2. Diskuse nad plněnými úkoly. Reflexe vlastního pokroku ve znalosti ruské literatury 20. století a její analýzy. Prezentace vybraného úryvku z primárního uměleckého textu, ověření znalosti slovní zásoby. 3. Prezentace textu dle vlastního výběru, vytvoření zadání pro spolužáky. Kreativní psaní.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostudium literatury, Studium textů
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vystihnout základní etapy vývoje ruské literatury v historickém kontextu v rozsahu předmětu KRF/LPR |
| vysvětlit základní pojmy literární teorie v rozsahu předmětu KRF/LPR |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v ruštině na úrovni B1 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vystihnout domácí četbu jako metodu |
| určit dominantní proudy a osobnosti v ruské literatuře 20. století |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prezentovat obsah přečteného textu |
| vyhledat v originálním textu určité jazykové prostředky |
| postihnout strukturu literárního textu |
| vybrané pasáže přeložit do češtiny |
| přiřadit text k literárnímu směru |
| propojit biografické aspekty vzniku díla s literárním textem |
| charakterizovat literární postavu |
| vyhledávat doplňující informace v on-line zdrojích |
| používat rusko-český a česko-ruský překladový slovník |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostudium, |
| E-learning, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| E-learning, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Doporučená literatura
|
-
Pešková, M. Priemy vizualizaciji informaciji pri rabote s tekstom. Literaturnaja pedagogika i jeje rol' v razvitiji emocional'noj gramotnosti.. Kazaň, Izdatel?stvo Kazanskogo universiteta, 2021.
|