Vyučující
|
-
Dzhyndzholiia Gigla, Kandid. filologických věd
|
Obsah předmětu
|
1. Učitel ve třídě. Vyučovací hodina. Školní zralost dítěte, motivace k učení, práce s dětmi se SVP. 2. Osobnost učitele. Ideál učitele. 3. Systém školství v RF v porovnání s ČR. Tendence ve vývoji školství. Státní maturity (). 4. Školní tradice a nové tendence ve školství (elektronické učebnice, využití internetu ve škole aj). Školní uniforma. 5. Boloňský proces a reforma školství v RF. Studium na VŠ a činnost pedagoga. 6. Moderní technické a komunikační prostředky. Internet. Sociální sítě. 6. Počítač a jeho příslušenství, typy souborů aj. Mobil, tablety: vývoj a současné trendy. 7. Věda: tradice a současnost. Ruští význační vědci. 8. Ruští význační objevitelé. 9. Hromadné sdělovací prostředky, definice, klasifikace. Internetová masmédia. Sdělovací prostředky a dezinformace. 10. Noviny, časopisy v RF (přehled, struktura). Prezentace novin a časopisů. 11. Televize a internet v RF. Populární televizní kanály. 12. Prezentace studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát slovní zásobu v rozsahu běžné pro absolventy bakalářského studia ruského jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat na úrovni C1 |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
porovnat ruský s český vzdělávací systém |
pojednat v ruštině o moderních technologiích ve vzdělávání |
vysvětlit hlavní aspekty současného vzdělávání v ruštině |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat odbornou slovní zásobu z oblasti vzdělávání v monologu, dialogu a diskusi |
zpracovat odborný cizojazyčný text |
shrnout poznatky a představit své názory v mluveném i psaném projevu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Govorim po-russki bez perevodčika. Intensivnyj kurs po razvitiju navykov ustnoj reči / otv. red. Kryuchkova, L. S., Dunaeva, L. A.. Moskva, 2022. ISBN 978-5-89349-413-6.
-
Alukajeva, M. R., Denisenko, V. A. Davajte govorit´ po-russki: učebnoje posobie po razvitiju navykov ustnoj reči.. Moskva, 2020. ISBN 978-5-9765-3322-6.
-
Barnet, Vladimír. Ruština pro pokročilé. V nakl. Leda 2., upr. vyd. Voznice : Leda, 2007. ISBN 978-80-7335-104-5.
-
Basko, N. V. Izučajem russkij, uznajem Rossiju: učebnoje posobie po razvitiju reči, praktičeskoj stilistike i kul´turologii.. Moskva, 2022. ISBN 978-5-89349-736-6.
-
Basko, N. V. Obsuždaem global´nyje problemy. Moskva, 2021. ISBN 978-5-88337-166-9.
-
Basko, N. V. Znakomimsja s russkimi tradicijami i žizn´ju rossijan. Moskva, 2016. ISBN 978-5-88337-095-2.
-
Benediková, L., Golikovová, L. a kol. Russkij jazyk v monologach, dialogach i zadanijach. Nitra, 1998.
-
Bogomolov, A. Novosti iz Rossii. Moskva, 2019. ISBN 978-5-88337-311-3.
-
Celerová, Jaroslava. Ruský jazyk v podnikání. Ústí nad Labem : Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně, 2000. ISBN 80-7044-295-6.
-
Celunova, J., Tvrdíková, S. Česko-ruský a rusko-český slovník pro turismus, gastronomii, hotelnictví = Češsko-russkij i russko-češskij slovar´ po turizmu, gastronomii, gostiničnomu biznesu. 1. vyd.. Praha: Ekopress, 2013. ISBN 978-80-87865-00-2.
-
Čubarova, O. E. Vstreča.ru. Obščajemsja v Seti.. Moskva, 2019. ISBN 978-5-88337-668-8.
-
Erlich, Ja. E. Pul´s vremeni. Čitajem i obsuždajem novosti iz Rossiji.. Moskva, 2021. ISBN 978-5-88337-656-5.
-
Kosareva, E. V., Hrunenkova, A. V. Vremja obsuždat´. Učebnoje posobije po rečevoj praktike dlja inostrannych učaščichsja.. Moskva, 2017.
-
Krysin, L. P. Tolkovyj slovar' russkoj razgovornoj reči. Naučnoje izdanije 1. část. Moskva: Jazyki slavjanskoj kul´tury, 2014. ISBN 978-5-9905856-5-2.
-
Krystýnková, J. Ruská textová cvičebnice. Brno, 1998.
-
Malov, V. Russkije učjonyje i izobretateli. Moskva, 2015. ISBN 978-5-389-09440-6.
-
Mezihoráková, K., Mrhačová, E. Praktická cvičení z ruského jazyka : Určeno stud. denního studia, studia při zaměstnání a postgrad. studia.Díl 4. Učitel ve třidě.1.vyd.. Praha, 1991. ISBN 80-7042-045-6.
-
Mučnik, B. S. Praktičeskaja stilistika. Učebnoje posobie.. Moskva, 2023. ISBN 978-5-9765-4005-7.
-
Rykovská, Milena; Svobodová, Jiřina. Cvičebnice ruštiny 2. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-7043-194-6.
-
Starovojtova, I. A. Vaše mnenije: učebnoje posobije po razgovornoj praktike. 12-je izdanije. Russkij jazyk kak inostrannyj.. Moskva, Flinta, 2023. ISBN 978-5-89349-676-5.
|