|
Vyučující
|
-
Pešková Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
-
Sováková Jana, PhDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Státní závěrečná zkouška se koná v rozsahu povinných předmětů daného oboru. Skládá se ze třech základních částí. Studenti musí prokázat znalosti z oblasti jazyka, literatury a metodiky. Součástí zkoušky je všestranný jazykový rozbor textu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Diskuse, Demonstrace dovedností
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| prokázat znalosti v povinných a povinně volitelných předmětech dle studijního plánu oboru v předepsaném počtu kreditů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prokázat dovednosti v povinných a povinně volitelných předmětech dle studijního plánu oboru v předepsaném počtu kreditů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| teoreticky popsat jazykový systém ruštiny v rovině foneticko-fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální z hlediska synchronního v kontrastivním česko-ruském plánu |
| charakterizovat etapy literárněhistorického vývoje ruské literatury se zaměřením na 19, 20. a 21. století |
| vysvětlit literárněhistorické a literárně-teoretické pojmy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního oboru (lingvistické disciplíny, literární věda) |
| klást poznatky různých předmětů studijního oboru do vzájemné souvislosti |
| aplikovat znalosti je při řešení určitého problému nebo otázky na základě analýzy autentického ruského textu |
| využívat znalosti jazykových prostředků ruštiny na úrovni C1.1 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Diskuse, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Dle požadavků každého z vyučujících.
|