|
Vyučující
|
-
Lozoviuk Petr, doc. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu student během konzultací, respektive seminářů upřesní obsah práce, zvolí adekvátní metody a postup zpracování tématu. Pravidelně konzultuje s vedoucím práce dílčí výsledky výzkumu a prezentuje části kvalifikační práce. S harmonogramem předmětu a konkrétními požadavky seznámí studenta katedra, respektive vedoucí práce na začátku semestru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 468 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní metodologické přístupy v antropologii |
| vymezit základní charakteristiky odborného stylu |
| znát kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody v daném oboru |
| rozlišit základní teoretické přístupy v antropologii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prokázat schopnost nezávislé tvůrčí a výzkumné činnosti, které odpovídá jeho studijnímu oboru a budoucímu profesnímu zaměření. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| interpretovat a s porozuměním číst odborné a antropologické texty |
| samostatně vybírat a řešit zadané či zvolené problémy |
| vysvětlit podstatu fenoménů spojených s tématem diplomové práce |
| vyjmenovat a definovat úhly pohledu a metody zpracování |
| klasifikovat nalezené zdroje (relevantní vs. nerelevantní, primární vs. sekundární) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit kvalifikační práci odpovídající příslušným formálním požadavkům |
| obhájit svůj projekt |
| kultivované komunikovat v akademickém prostředí |
| získávat, analyzovat a specifikovat důležité informace týkající se zkoumané problematiky |
| shromažďovat empirická data, systemizovat je a metodologicky správně je zpracovávat |
| analyzovat empiricky získaný materiál s využitím potřebných teoretických základů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální konzultace, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Individuální konzultace, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Individuální konzultace, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kvalifikační práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kvalifikační práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Kvalifikační práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Čmejrková, Světla; Daneš, František; Světlá, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha : Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
|