|
Vyučující
|
-
Šlehoferová Tereza, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Srovnání teoretické připravenosti s praxí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostudium literatury
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 39 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat mimoakademické organizace, ve kterých se typicky zaměstnávají absolventi sociální a kulturní antropologie |
| vysvětlit základní teoreticko-metodologické principy sociální a kulturní antropologie |
| charakterizovat kvantitativní a kvalitativní metodologii a vysvětlit rozdíl mezi těmito přístupy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| porozumět odbornému textu |
| interpretovat a vysvětlit obsah odborného textu osobě, která se v nepohybuje v sociálněvědním diskurzu |
| napsat kultivovaný odborný text na dané téma |
| v antropologicky relevantních termínech uchopit a interpretovat zkušenosti získané během praxe v mimoakademické organizaci |
| komunikovat s lidmi z jiného sociálního prostředí než je jeho vlastní |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| konfrontovat a kriticky zhodnotit svojí teoretickou připravenost získanou během studia s tématy, které jsou diskutovány v institucích a organizacích, kde mohou po dokončení studia působit |
| charakterizovat a popsat klíčová témata týkající se otázek sociální integrace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat a rozlišit konkrétní problematické oblasti, které se týkají aktuálně diskutovaných témat v institucích jejich možného profesního uplatnění |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Samostudium, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Diskuse, |
| Samostudium, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura bude zadána externím lektorem.
-
The literature will be assigned by the external lector.
|