|
Vyučující
|
-
Krulichová Eva, PhDr. Ph.D.
-
Kalvas František, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- vymezení základních pojmů - výběr příslušné teorie pro volený kvantitativní výzkum (např. masové komunikace a mediálních studií) - tvorba výzumného designu ( např. modely masové komunikace) - tvorba metody výzkumu ( např. masové komunikace) - realizace výzkumného projektu - prezentace výzkumných projektů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 11 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat a vysvětlit základní sociologické metody |
| popsat formování sociologických perspektiv při využívání sociologických metod |
| vyjmenovat a popsat základní kvantitativní metody |
| charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických kvantitativních výzkumů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup |
| aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů |
| samostatně aplikovat a interpretovat poznatky vyplývající z aplikace kvantitativních metod |
| používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie a náležitosti spojené se zvoleným tématem aplikovaného výzkumu |
| charakterizovat a vyložit zvolené teoretické přístupy využité běham aplikovaného výzkumu |
| charakterizovat a vyložit zvolené metody využité běham aplikovaného výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| klasifikovat stěžejní poznatky vyplývajícího z aplikovaného výzkumu |
| samostatně demonstrovat a aplikovat zvolené metody výzkumu aplikované při realizaci aplikovaného výzkumu |
| samostatně kriticky zhodnotit získané poznatky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Creswell, John W.; Creswell, J. David. Research design : qualitative, quantitative & mixed methods approaches. 2018. ISBN 978-1-5063-8676-8.
-
Hendl, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
|