|
Vyučující
|
-
Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do teorie pohybové skladby (PS), principy tvorby PS. Nácvik společné PS bez náčiní a s náčiním. Metodické výstupy studentů - vlastní tvorba PS bez náčiní, či s náčiním a její nácvik s ostatními studenty.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 14 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozeznat různou délku not, druhy tempa, rytmu, dynamiky hudby - rozlišit jakým pohybem vyjádřit různé hudební žánry |
| Výsledky učení |
|---|
| student: - předvede pohybovou skladbu (PS) bez náčiní a s náčiním nacvičovanou s vyučujícím - samostatně, či ve skupině (dle počtu studentů ve výuce) vytvoří na zvolenou hudbu PS bez náčiní, či s náčiním - uplatní v ní principy tvorby pohybové skladby a využije zkušenosti získané při nácviku společné PS - metodicky správně skladbu naučí ostatní studenty - rozebere a zhodnotí PS vytvořené ostatními studenty |
| Vyučovací metody |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Appelt, Karel. Kapitoly z pohybové skladby. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
-
Novotná, Viléma. Pohybová skladba. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-860-3.
|