|
Vyučující
|
-
Čepička Ladislav, doc. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Koncipování vlastního výzkumu, základní orientace v literárních pramenech, systematický přehled literatury, PRISMA 2. Nalezení problému, jeho formulace a popis, vědecká otázka. 3. Cíl, úkoly, hypotézy. 4. Projekt kvalifikační práce, plánování, předvýzkum. 5. Výzkumné metody a techniky, výběr vhodné metody (techniky). 6. Explorativní metoda, obsahová analýza. 7. Ratingová metoda, metoda Q - třídění, psychosémantická metoda. 8. Testy, projektivní metoda a techniky. 9. Behaviorální metoda, experiment. 10. Kvalitativní výzkum. 11. Psaní výzkumné zprávy, kvalifikační práce, použití textového editoru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 23 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit předmět jednotlivých oborů kinantropologie |
| objasnit rozdíly mezi obory kinantropologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhledat relevantní informace v elektronických informačních zdrojích |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| aplikovat adekvátní metodu výzkumu pro konkrétní výzkumnou situaci |
| navrhnout design výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| napsat projekt kvalifikační práce |
| prezentovat projekt kvalifikační práce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| E-learning, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| E-learning, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Sebehodnocení a hodnocení práce ostatních studentů - peer review. |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Brklová, Danuše; Hercig, Stanislav. Diplomové práce studujících učitelství tělesné výchovy. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-7043-112-1.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Havránek, Bohuslav. Stručná mluvnice česká. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
-
Hendl, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-246-0030-7.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
-
ROHLÍKOVÁ, L., VEJVODOVÁ, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
Šesták, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0755-5.
|