|
Vyučující
|
-
Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje 1 den v týdnu během celého semestru praxi ve vybraném wellness centru, firmě (sportovním klubu), sportovním zařízením, případně jiné instituci zajišťující zlepšení kvality života a zdraví. 1. Student vede pod odborným dozorem (supervizora) jednotlivé lekce wellness či jejich části. 2. Student si osvojuje praktické znalosti vybraných technik wellness v rámci pravidelných lekcí pod dohledem ve spolupráci se supervizorem. 3. Student si rozvíjí komunikační dovednosti s jednotlivých klienty (skupinami) v rámci vedení lekcí. 4. Na základě empirického zkoumání se učí vytvořit základní anamnézu klienta. 5. Pomáhá vytvořit doporučení ke zlepšení kvality zdravého životního stylu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 84 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit a použít metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
| aplikovat vědomosti získané v průběhu dosavadního studia do své pedagogické činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat a prakticky organizovat skupinu osob |
| syntetizovat odborné dovednosti získané v průběhu dosavadního studia |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlí a zdůvodní nutnost zdravého životního stylu pro kvalitu života |
| rozliší potřeby aktivního životního stylu a regenerace jednotlivých skupin obyvatelstva |
| popíše a vysvětlí potřeby regenerace ve sportovních klubech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestaví, realizuje a vyhodnotí pohybový program danou osobu |
| na základě získaných informací definuje klientovi anamnézu a na míru připraví plán zdravého způsobu života |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Individuální konzultace, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Doporučená literatura
|
-
GULOVÁ, Lenka. Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a v dalších institucích: výukové materiály. Brno: Masarykova univerzita. 2015.
-
Lindová Jana. Několik poznámek k ochraně osobních údajů při výkonu studentské odborné praxe. Pracovní právo 2017. Ochrana osobních údajů, služe. 2018.
-
Tilinger, Pavel. Odborné a pedagogické praxe ve sportu a tělesné výchově. 2. vydání. 2014. ISBN 978-80-246-2795-3.
|