|
Vyučující
|
-
Valach Petr, Mgr. Ph.D.
-
Špottová Petra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Výstupová praxe studentů na cvičné střední škole s plněním dílčích úkolů - chronometráž, sledování TF, hospitace, videozáznam. Poučení o dodržování pravidel BOZP ve výuce. 2. Hospitace se zaměřením na techniku a metodiku, na organizaci a řízení vyučování, na komunikaci, výchovné a sociální působení, na sledování a měření cvičebního, pedagogického a ztrátového času. 3. Seznámení s cvičnými učiteli, seznámení s modelovou přípravou na vyučovací jednotku, hospitace ve cvičné třídě. 4. Autoevaluace po vlastním praktickém výstupu. 5. - 7. Vyučovací jednotka venku - příprava, provedení. 8. Vyučovací jednotka v tělocvičně - gymnastika - příprava, provedení. 9. Vyučovací jednotka v tělocvičně - atletika - příprava, provedení. 10. - 11. Vyučovací jednotka v tělocvičně - sportovní hry - příprava, provedení. 12. Vyučovací jednotka v tělocvičně - úpoly - příprava, provedení. 13. Vyučovací jednotka v tělocvičně - netradiční hry - příprava, provedení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
| užívat znalosti získané v průběhu studia ve své pedagogické činnosti (zejména z předmětu KTV/DI1SS) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky organizovat výuku tělesné výchovy na střední škole |
| aplikovat dovednosti získané v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat metodiku nácviku pohybových dovedností a vymezit jejich uzlové body |
| zdůvodnit využití didaktických postupů, způsobů, metod, didakticko organizačních forem, didaktických řídících stylů při tvorbě přípravy vyučovací jednotky TV na střední škole |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit a zapsat konkrétní přípravu na vyučovací jednotku TV na střední škole |
| aplikovat získané vědomosti a dovednosti do praktických pedagogických činností |
| prakticky demonstrovat pohybovou činnost žákům na střední škole a předat jim zpětnovazební informace |
| provést autoevaluaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
David Kirk, Doune Macdonald, Mary O'Sullivan. Handbook of Physical Education. ISBN 9781446206997.
-
Donnelly, F. C. Development physical education for all children. 2017. ISBN 978-1-4504-4157-5.
-
HNÍZDILOVÁ, M. Tělovýchovné chvilky, aneb, pohyb nejen v tělesné výchově. Brno: MU. 2006.
-
Kantor, Milan;. Co má znát a umět každý učitel : Texty ke kursu legislativy. 2., přeprac., dopl. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1995. ISBN 80-7043-146-6.
-
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Vyd. 2., pĹeprac., (1. vyd. v MU). Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4936-9.
-
VOTÍK, J., ŠPOTTOVÁ, P., DENK, M. Fotbal - herní trénink a pohybová příprava. Praha: Grada. 2020.
|