|
Vyučující
|
-
Čepička Ladislav, doc. Ph.D.
-
Gabryś Tomasz, Magistr PhD
|
|
Obsah předmětu
|
1. Věda, vědecký problém, vědecká otázka. 2. Tvorba výzkumného plánu, druhy výzkumu. 3. Pokročilé metody statistické analýzy dat. 4. Práce se softwarem R Studio, jeho využití při statistické analýze dat. 5. Výzkumné projekty, struktura, podávání projektů. 6. Práce v mezinárodním týmu, řízení mezinárodního týmu, podpora distančního řízení. 7. Interkulturní komunikace. 8. Publikování výsledků výzkumu. 9. Prezentace výsledků výzkumu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - základní orientace v oblasti výzkumu v kinantropologii, - vysvětlit, co je a co není výzkumný problém. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - podle navrženého designu výzkumu vybrat vhodné metody a techniky sběru dat. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| - užívat anglický jazyk na úrovni B2 SERR, - prezentovat výsledky výzkumu v anglickém jazyce. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlí podstatu výzkumného problému |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - formulovat problém výzkumu a navrhnout design studie, - využití softwaru R při statistické analýze dat, - řídit výzkumný projekt malého rozsahu, - napsat a připravit k publikaci článek do recenzovaného časopisu. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| - vedení mezinárodního týmu, - interkulturní komunikace. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Projektová výuka, |
| Skupinová výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Skupinová konzultace, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Baumgartner, T. a kol. Measurement for evaluation. New York, 2003.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
-
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
Thomas, Jerry R.; Nelson, Jack K. Research methods in physical activity. 3rd ed. [Champaign] : Human Kinetics, 1996. ISBN 0-88011-481-9.
|