|
Vyučující
|
-
Fajfrlíková Tereza, Mgr.
-
Kalistová Petra, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Projekty výchovy a vzdělávání ve školní TV, organizační formy tělovýchovného procesu, učivo tělesné výchovy v mateřských školách, vyučovací způsoby, postupy a metody. Didakticko-organizační formy práce v tělesné výchově, kinestetický učební styl, pohybově rekreační programy, didaktické řídící styly.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| užívat metodiku nácviku základních pohybových dovedností pro děti předškolního věku |
| předvést vhodnou komunikaci s dětmi nejen při pohybových aktivitách |
| zdůvodnit zásady rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
| Odborné dovednosti |
|---|
| předvést ukázku vedení rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
| předvést ukázku základních dovedností v pohybových aktivitách v rámci MŠ |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat didaktickou terminologii v oblasti těsné výchovy a modifikovat ji do praktické výuky s předškolními dětmi |
| vysvětlit nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko - organizačních forem práce v tělovýchovném procesu a využívat je při práci s dětmi v mateřské škole |
| používat své odborné znalosti při praktické výuce v mateřské škole |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat do pohybové průpravy didaktické zásady, vyučovací metody, způsoby a postupy |
| modifikovat pohybové činnosti a dovednosti do tvorby pohybově rekreačních programů |
| sestavit obsah cvičební jednotky s využitím motivačních a netradičních pohybových činností |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Test, |
| Portfolio, |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
www.tv4.ktv-plzen.cz.
-
Držalová, Alena. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum, 2000. ISBN 80-7020-061-8.
-
DVOŘÁKOVÁ, H. a kol. Tělesná výchova v MŠ. Praha Naše vojsko, 1989.
-
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-27-1.
-
Dvořáková, Hana. Sportujeme s nejmenšími dětmi. 1. vyd. Praha : Olympia, 2001. ISBN 80-7033-313-8.
-
DVOŘÁKOVÁ,H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006.
-
VOLFOVÁ, H. Rozcvičky v mateřské škole I., II. Plzeň PC, 1998.
-
Volfová,H. Hravé cvičení pro děti, cvičíme s náčiním. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání, 2006. ISBN 978-80-7020-000-1.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu, cvičíme jako myška, kočka a pejsek.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 2, cvičíme jako zajíc, žába a had. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha, 2011.
|