Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Projects of education in school physical education; organizational forms of physical education process; curriculum of physical education in kindergartens; teaching ways; procedures and methods. Didactic-organizational forms of work in physical education; kinesthetic learning style; movement recreational programs; didactic control styles.
|
Learning activities and teaching methods
|
Interactive lecture, Collaborative instruction, Cooperative instruction, Discussion, Skills demonstration, Task-based study method, Individual study, Seminar, Practicum
- Contact hours
- 13 hours per semester
- Practical training (number of hours)
- 20 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 30 hours per semester
- Team project (50/number of students)
- 10 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 5 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
užívat metodiku nácviku základních pohybových dovedností pro děti předškolního věku |
předvést vhodnou komunikaci s dětmi nejen při pohybových aktivitách |
zdůvodnit zásady rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
Skills |
---|
předvést ukázku vedení rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
předvést ukázku základních dovedností v pohybových aktivitách v rámci MŠ |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
používat didaktickou terminologii v oblasti těsné výchovy a modifikovat ji do praktické výuky s předškolními dětmi |
vysvětlit nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko - organizačních forem práce v tělovýchovném procesu a využívat je při práci s dětmi v mateřské škole |
používat své odborné znalosti při praktické výuce v mateřské škole |
Skills |
---|
aplikovat do pohybové průpravy didaktické zásady, vyučovací metody, způsoby a postupy |
modifikovat pohybové činnosti a dovednosti do tvorby pohybově rekreačních programů |
sestavit obsah cvičební jednotky s využitím motivačních a netradičních pohybových činností |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Interactive lecture |
Multimedia supported teaching |
Task-based study method |
Individual study |
Discussion |
Skills |
---|
Skills demonstration |
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
Practicum |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Combined exam |
Test |
Portfolio |
Seminar work |
Continuous assessment |
Self-evaluation |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Continuous assessment |
Recommended literature
|
-
Držalová, Alena. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum, 2000. ISBN 80-7020-061-8.
-
DVOŘÁKOVÁ, H. a kol. Tělesná výchova v MŠ. Praha Naše vojsko, 1989.
-
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-27-1.
-
Dvořáková, Hana. Sportujeme s nejmenšími dětmi. 1. vyd. Praha : Olympia, 2001. ISBN 80-7033-313-8.
-
DVOŘÁKOVÁ,H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006.
-
Jonášová, Daniela; Michálková, Jana; Mužík, Vladislav. Učení v pohybu, aneb, Výuka pro neposedy : (náměty pro český jazyk, matematiku a prvouku ve výuce na 1. stupni ZŠ). 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4074-2.
-
Kaplan, Aleš; Bartůněk, Dušan; Neuman, Jan. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-785-X.
-
Mazal, F.a Chlopková, J. Pohybové pohádky předškoláků. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1994. ISBN 80-85783-04-05.
-
VOLFOVÁ, H. Rozcvičky v mateřské škole I., II. Plzeň PC, 1998.
-
Volfová,H. Hravé cvičení pro děti, cvičíme s náčiním. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání, 2006. ISBN 978-80-7020-000-1.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu, cvičíme jako myška, kočka a pejsek.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 2, cvičíme jako zajíc, žába a had. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha, 2011.
|