Course: Theory and Methodology of Physical Exercise 1

« Back
Course title Theory and Methodology of Physical Exercise 1
Course code KTV/TVLK
Organizational form of instruction Tutorial
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Sůva Matěj, Bc.
  • Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
  • Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
  • Charvát Luboš, Mgr.
  • Kalistová Petra, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture supplemented with a discussion, Collaborative instruction, Discussion, Internship, Skills demonstration, Task-based study method, Self-study of literature, Seminar, Practicum
  • Contact hours - 26 hours per semester
  • Practical training (number of hours) - 6 hours per semester
  • Undergraduate study programme term essay (20-40) - 10 hours per semester
  • Preparation for comprehensive test (10-40) - 10 hours per semester
prerequisite
Knowledge
objasnit základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě
vysvětlit techniku jízdy na kole
Skills
aplikovat základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě v praxi
předvést manipulaci s jízdním kolem a provést ukázku jízdy na kole
learning outcomes
Knowledge
používat své odborné vědomosti a dovednosti při modifikaci pohybových činností a her v přírodě pro předškolní děti
rozpoznat možnost vzniku krizových situací při pohybových aktivitách v přírodě a navrhnou jejich řešení
Skills
samostatně navrhnout a realizovat řešení při zdokonalování odborných dovedností z oblasti pobytu v přírodě, turistiky a cykloturistiky
samostatně a odpovědně sestavit a přizpůsobit trasu pro pěší turistiku a cykloturistiku členům družstva a koordinovat činnost v týmu při její realizaci
teaching methods
Knowledge
Lecture supplemented with a discussion
Seminar
Practicum
Internship
Task-based study method
Skills demonstration
Collaborative instruction
Self-study of literature
Discussion
Skills
Field trip
Skills demonstration
Practicum
Collaborative instruction
Individual study
Discussion
assessment methods
Knowledge
Skills demonstration during practicum
Continuous assessment
Self-evaluation
Skills
Skills demonstration during practicum
Continuous assessment
Self-evaluation
Recommended literature
  • CHOUR,J. Receptář her. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-388-9.
  • Kirchner, Jiří; Hnízdil, Jan. Orientační hry nejen do přírody. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0798-5.
  • NEUMAN,J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1999.
  • NEUMAN,J. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999.
  • Neumann, Jan. Turistika a sporty v přírodě. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-391-9.
  • ŠAFRÁNEK,J. Kolo pro děti a jejich rodiče. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-438-9.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (18) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (16) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (17) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter