|
Vyučující
|
-
Benešová Daniela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia předmětu. (září) 2. Faktory vzniku civilizačních onemocnění. (září) 3.-6. Civilizační choroby, rozdělení, epidemiologie. (září) 7. Neurobiologická podstata lidského pohybu. (září) 8. Hypokineze, inaktivita. (říjen) 9. Salutogeneze, salutory; podpora zdraví. (říjen) 10. Indikace a kontraindikace pohybové aktivity v jednotlivých stádiích onemocnění. (říjen-listopad) 11. Pohybová aktivita jako prevence vzniku a nástupu civilizačních onemocnění. (listopad) 12.-13. Pohybová aktivita jako součást léčebného programu civilizačních omenocnění. (listopad-prosinec)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student aplikuje znalosti o problematice civilizačních onemocnění, chápe pojem zdraví ve svých širších souvislostech bio-psycho-sociálních aspektů, rozumí mechanismu vzniku civilizačních chorob, jejich epidemiologii se zaměřením na onemocnění, jejichž nástup i léčbu lze výrazně ovlivnit pohybovou aktivitou. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student aplikuje odborné znalosti do tvorby pohybově rekreačních programů. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student má základní znalosti z oblasti podpory zdraví, managementu a organizace podpory zdraví. Studenti chápou základní činnosti, které se týkají práce a podnikání v oboru podpory zdraví |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student se orientuje v možnostech financování podpory zdraví, sestaví a realizuje program podpory zdraví pro konkrétní firmu nebo podnik. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Projektová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Gerber, Markus. Sport, Stress und Gesundheit bei Jugendlichen. Schorndorf : Hofmann, 2008. ISBN 978-3-7780-4620-3.
-
McMurran, Mary; Khalifa, Najat; Gibbon, Simon. Forensic mental health/. 1st pub. Cullompton : Willan Publishing, 2009. ISBN 978-1-84392-389-3.
-
Mullings, Leith; Schulz, Amy J. Gender, race, class, and health : intersectional approaches. San Francisco : Jossey-Bass, 2006. ISBN 0-7879-7663-6.
-
Tupa, Jiří; Steiner, František. Implementation of information security management system in the small healthcare organization. Journal of Telecommunications and Information Tech. 2006.
|