Vyučující
|
-
Benešová Daniela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia předmětu. (září) 2. Faktory vzniku civilizačních onemocnění. (září) 3.-6. Civilizační choroby, rozdělení, epidemiologie. (září) 7. Neurobiologická podstata lidského pohybu. (září) 8. Hypokineze, inaktivita. (říjen) 9. Salutogeneze, salutory; podpora zdraví. (říjen) 10. Indikace a kontraindikace pohybové aktivity v jednotlivých stádiích onemocnění. (říjen-listopad) 11. Pohybová aktivita jako prevence vzniku a nástupu civilizačních onemocnění. (listopad) 12.-13. Pohybová aktivita jako součást léčebného programu civilizačních omenocnění. (listopad-prosinec)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student aplikuje znalosti o problematice civilizačních onemocnění, chápe pojem zdraví ve svých širších souvislostech bio-psycho-sociálních aspektů, rozumí mechanismu vzniku civilizačních chorob, jejich epidemiologii se zaměřením na onemocnění, jejichž nástup i léčbu lze výrazně ovlivnit pohybovou aktivitou. |
Odborné dovednosti |
---|
Student aplikuje odborné znalosti do tvorby pohybově rekreačních programů. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má základní znalosti z oblasti podpory zdraví, managementu a organizace podpory zdraví. Studenti chápou základní činnosti, které se týkají práce a podnikání v oboru podpory zdraví |
Odborné dovednosti |
---|
Student se orientuje v možnostech financování podpory zdraví, sestaví a realizuje program podpory zdraví pro konkrétní firmu nebo podnik. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Gerber, Markus. Sport, Stress und Gesundheit bei Jugendlichen. Schorndorf : Hofmann, 2008. ISBN 978-3-7780-4620-3.
-
McMurran, Mary; Khalifa, Najat; Gibbon, Simon. Forensic mental health/. 1st pub. Cullompton : Willan Publishing, 2009. ISBN 978-1-84392-389-3.
-
Mullings, Leith; Schulz, Amy J. Gender, race, class, and health : intersectional approaches. San Francisco : Jossey-Bass, 2006. ISBN 0-7879-7663-6.
-
Tupa, Jiří; Steiner, František. Implementation of information security management system in the small healthcare organization. Journal of Telecommunications and Information Tech. 2006.
|