|
Vyučující
|
-
Vrbová Viola, Mgr.
-
Rohlíková Lucie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Filipi Zbyněk, PhDr. Ph.D.
-
Přibáň Jan, Ing.
-
Král Jan, Mgr.
-
Janů Petr, Mgr.
-
Zíka Miroslav, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do informačních systémů na ZČU. Odborné virtuální komunity, servery, blogy, vlogy, podcast, RSS. Knihovní služby, autorizované zdroje. Aplikace a digitální nástroje pro podporu studia. e-Time management (práce s elektronickým kalendářem). Digitální portfolio. Styly učení. Autodiagnostika. Personalizované učební prostředí. Metakognitivní strategie (strategie, jak se učit). Digitální technologie jako kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základní pojmy z informatiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat s počítačem a orientovat se na internetu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyhledávat informace v odborných virtuální komunitách na serverech, blozích, vlozích, podcastech, RSS |
| využívat správně informační systémy na ZČU |
| vyhledávat a znát rozmanité aplikace a digitální nástroje pro podporu studia |
| vysvětlit možnosti využití digitálních technologií jako kompenzačních pomůcek pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat širší spektrum knihovních služeb a autorizovaných zdrojů |
| plánovat činnosti za pomoci elektronického kalendáře |
| tvořit digitální portfolio |
| provádět autodiagnostiku stylu učení |
| utvářet personalizované učební prostředí |
| využívat metakognitivní strategie k učení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
LUCAS, H. C. Technology and the disruption of higher education. New Jersey, 2016. ISBN 978-981-3144-30-9.
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
-
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
|