|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Objektově orientované programování aplikací v praktickém kontextu. Možnosti balíků (packages), a využití základních (a systémových) knihovních tříd či balíků. Praktické využití hlavních výhod OOP (dědičnost, zapouzdření, polymorfismus). Návrh a tvorba GUI aplikace, zásady a principy používané při tvorbě GUI programu. Seznámení a práce s výjimkami. Seznámení a práce se soubory. Ukládání dat. Možnosti využití multitaskingu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| využít znalosti z předmětu KVD/PGM1P využít znalosti z předmětu KVD/PGM2B |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost algoritmizovat zadaný problém Schopnost navrhnout objektově orientované řešení problému |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozumět syntaktické stránce programovacího jazyka. rozumět sémantické stránce programovacího jazyka. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybírat vhodné programovací prostředí pro svou práci. využívat pokročilejších technik OOP při vývoji aplikací. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
W3Schools - C# Tutorial. .
-
Bory, Pavel. C# bez předchozích znalostí. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-251-4686-6.
-
Miroslav Virius. Programování v c#: od základů k profesionálnímu použití. Praha, 2021. ISBN 978-80-271-1216-6.
-
Petzold, Charles. Mistrovství ve Windows Presentation Foundation : [aplikace = kód + markup]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2141-2.
-
Sharp, John. Microsoft Visual C# Step by Step (9th Edition). Pearson Education, Inc., 2018. ISBN 978-1509307760.
|