|
Vyučující
|
-
Slavík Jan, doc. PaedDr. CSc.
-
Zapletal Aleš, MgA. et MgA. Ph.D.
-
Kirschenmann-Tenter Johannes, prof. Dr.
-
Bláha Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Havlíček Jakub, Mgr.
-
Král Jakub, MgA.
-
Potůčková Naděžda, Mgr.
-
Horáková Tereza, Mgr.
-
Stolárová Lenka, Mgr.
-
Benish Barbara Lucilla, Magistr umění
-
Gebauer Kurt, prof. akad. soch. dr. h. c.
-
Hodonský František, prof. akad. mal.
-
Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
-
Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
-
Plíhalová Monika, Mgr. Ph.D.
-
Podlipský Rudolf, PaedDr. Ph.D.
-
Poláček Stanislav, MgA. Mgr.
-
Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah státní závěrečné zkoušky je validní a okolnostem zkoušky přiměřenou reprezentací obsahu celého studia v oboru Vizuální kultura se zaměřením na vzdělávání. Důraz je kladen na hlavní obsahové složky, strukturní souvislosti a principy v rámci programu a oboru s oporou ve znalosti odborné terminologie a s použitím příkladů z aplikační oblasti. Bakalářská SZZ z oboru Vizuální kultura se zaměřením na vzdělávání sestává z ústní zkoušky, jež zahrnuje tyto okruhy otázek: 1/ Výtvarná činnost jako prostředek výchovy. 2/ Historie vizuální kultury a výtvarného umění v pedagogické reflexi 3/ Vizuální kultura v mezioborových souvislostech.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Demonstrace dovedností
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| prokázat znalosti potřebné k řešení odborných otázek daného oboru v požadovaném rozsahu, zejména v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti didaktiky výtvarné výchovy; |
| prokázat znalosti k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo výtvarného tvůrčího díla; |
| vyhledat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| systematicky tvůrčím způsobem zpracovat odborný text nebo výtvarné tvůrčí dílo; |
| vyhledávat a s profesní korektností využívat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti výuky a didaktiky výtvarné výchovy; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| samostatně rozvíjet znalosti potřebné k řešení odborných otázek daného oboru v požadovaném rozsahu, zejména v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti didaktiky výtvarné výchovy; |
| prokázat kulturní vědění potřebné pro tvůrčí práci v odpovídajících oblastech profesní působnosti, především ve školním a mimoškolním vzdělávání; |
| soustavně využívat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyhledávat zdroje informací, vyhledávat a korektně užívat metodické postupy; |
| vyhodnocovat informace s využitím potřebných znalostí a různých informačních zdrojů; |
| soustavně získávat informace a osvojovat si poznatky potřebné pro tvůrčí práci v odpovídajících oblastech profesní působnosti, především ve školním a mimoškolním vzdělávání; |
| pracovat s odbornou literaturou a být motivován k soustavnému celoživotnímu učení; |
| spojovat teorii s praxí, vysvětlovat a obhajovat své poznatky v dialogu s užitím správné a logické argumentace. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| získat kompetence k učení, řešení problémů; rozvíjet prezentační a komunikační dovednosti. |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Kvalifikační práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Kvalifikační práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Kvalifikační práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bc. - Vizuální kultura se zaměřením na vzdělávání - otázky ke SZZ.
-
Dle doporučení zkoušejících a vyučujících.
-
Student k úspěšnému splnění státní závěrečné zkoušky studuje literaturu doporučenou v relevantních povinných předmětech vztahující se k jednotlivým tematickým okruhům..
|