Course: Basics of Multimedia Art for teachers

« Back
Course title Basics of Multimedia Art for teachers
Course code KVK/ZMT
Organizational form of instruction Lecture + Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
Course content
Weeks 1. - 13. - What is multimedia? Introduction to Adobe Flash. Workspace and tools. Drawing and creative tools in Adobe Flash. - Color. Basics of animation (frame by frame). Arrangement of objects in the workspace. Working with text. Animation (SHAPE). - Creating symbols, working with the library in Adobe Flash. - Advanced techniques of animation (tween). - Import and work with a bitmap in Adobe Flash. Kinds of symbols. - Action script. Creating an animated clip. Creating buttons. - Action script basics of Adobe Flash. Mouse events. - Action script basics of Adobe Flash. Clip control. - Action script basics of Adobe Flash. Clip control II. - Sounding the clip.

Learning activities and teaching methods
Interactive lecture, Lecture supplemented with a discussion, Collaborative instruction, Project-based instruction, Multimedia supported teaching, Students' portfolio, One-to-One tutorial, Students' self-study, Practicum
  • Individual project (40) - 40 hours per semester
  • Contact hours - 39 hours per semester
prerequisite
Knowledge
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady;
Skills
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat;
learning outcomes
Knowledge
analyzovat a hodnotit možnosti grafických editorů, videoeditorů a programů pro animaci pro multimediální tvorbu;
objasnit možnosti stylizace multimediální tvorby;
popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii;
Skills
zvládat tvorbu animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu.
tvořit animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu;
teaching methods
Knowledge
Discussion
Multimedia supported teaching
One-to-One tutorial
Skills
Project-based instruction
Students' portfolio
Seminar
assessment methods
Knowledge
Continuous assessment
Skills
Seminar work
Skills demonstration during practicum
Individual presentation at a seminar
Combined exam
Recommended literature
  • ActionScript 3.0 : oficiální výukový kurz. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3335-4.
  • Adobe Flash CS3 : oficiální výukový kurz. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2109-2.
  • Capraro, Michelangelo. Magický svět Macromedia Flash MX 2004. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2004. ISBN 80-86815-06-4.
  • Franklin, Derek. Macromedia Flash MX : kompletní průvodce. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-831-7.
  • Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
  • Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Visual Culture in Education (17) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Visual Culture in Education (16) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Visual Culture in Education (14) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Visual Culture in Education (19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Visual Culture in Education (18) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Visual Culture in Education (15) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter