|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Course information. Supporting opinions. Auxiliary verbs. 2. Predicative adjectives. Present tenses review. Questions about families. 3. Future forms revision. Being optimistic. 4. Suffix -able. Future perfect and continuous. Personal goals. 5. Generalising and making exceptions. Questions review. Agreeing and disagreeing. 6. Prefix -mis. The definite article. 7. Narrative tenses. Metaphors: honesty and dishonesty. 8. Typical mistakes in English. 9. Collocations for the natural world. Vocabulary: land. 10. Amazing ocean facts. Present perfect tenses. Modals of speculation. 11. Magical places. Impersonal passive. Revision.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
| rozlišit druhý a třetí kondicionál |
| identifikovat slovesa pojící se s gerundiem a s infinitivem |
| rozlišit použití modálních sloves pro přítomnost a minulost |
| identifikovat druhy vztažných vět |
| rozlišit druhy minulých a předminulých časů |
| rozpoznat členy |
| rozpoznat frázová slovesa |
| zvolit vhodné jazykové prostředky pro vyjádření vlastních názorů a argumentů |
| používat správnou výslovnost a intonaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| správně používat druhý a třetí kondicionál |
| správně používat minulé časy |
| vyjádřit kompliment, lítost |
| adekvátně reagovat v různých formálních i neformálních situacích |
| napsat esej |
| používat správné fráze ve formálním i neformálním telefonickém rozhovoru |
| vhodně konverzovat o oblíbeném filmu, knize, divadelním představení, výstavě |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit pomocná slovesa pro přítomné, minulé, předpřítomné a předminulé časy |
| identifikovat slovesné tvary pro vyjádření budoucnosti |
| identifikovat předbudoucí a budoucí průběhový čas |
| vyjmenovat druhy civilizačních chorob |
| vyjádřit jistotu a nejistotu |
| identifikovat slova s předponou "mis" |
| identifikovat metafory |
| vyjmenovat modální slovesa pro vyjádření spekulací |
| identifikovat určitý člen ve složitějším textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| shrnout informace ze složitějšího textu |
| popsat rodinné vztahy |
| vyjádřit názor na civilizační problémy |
| vyprávět komplikovanější příběh v minulosti |
| vyjádřit souhlas a nesouhlas |
| opravit typické chyby v angličtině |
| vyhledat informace v novinovém článku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Seminární práce, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Clanfield, L., Benne R.R. Global upper intermediate. London, 2011. ISBN 978-0-230-03318-4.
|