|
Vyučující
|
-
Schwarzová Kopačková Markéta, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Knowledge: Academic focus - understanding and presenting information Organization: Academic focus - perspective and stance Motivation: academic focus - definition and explanation Nature: academic focus - description Power: academic focus - reporting and summarazing Growth: academic focus - using sources
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat základní gramatické struktury |
| používat základní pravidla výslovnosti |
| používat základní slovní zásobu v běžných životních situacích |
| správně tvořit základní gramatické struktury |
| strukturovat správně krátký jednoduchý text |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládnout krátkou společenskou konverzaci |
| jednoduše vyjádřit svůj názor |
| domluvit se jednoduchým způsobem po telefonu a zanechat vzkaz |
| použít řadu frází a vět k tomu, aby jednoduchými slovy popsal svou rodinu a jiné lidi, životní podmínky, své město, své předcházející studium/zaměstnání, své současné studium/zaměstnání |
| formulovat jednoduché stížnosti, například při výměně zboží v obchodě |
| číst krátké, jednoduché texty a rozumět krátkým a jednoduše psaným osobním dopisům |
| rozumět větám a často používaným slovům z oblasti, k nimž má osobní bezprostřední vztah (např. já sám, moje rodina, nakupování, blízké okolí, moje práce) |
| postihnout hlavní smysl krátkých, jasných a jednoduchých sdělení a oznámení |
| vyprávět minulé události |
| napsat jednoduchý neformální e-mail, například odpověď na e-mail od kamaráda |
| vyjádřit hypotetické myšlenky týkající se přítomnosti a budoucnosti |
| napsat krátký formální e- mail, například odpověď na inzerát |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| přiměřeně používat běžné gramatické struktury v akademické komunikaci |
| prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
| přiměřeně používat obecnou slovní zásobu v akademické komunikaci |
| Test Demonstrace dovedností Seminární práce Průběžná evaluace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| reprodukovat hlavní myšlenky prezentace |
| identifikovat téma, hlavní myšlenku a klíčové informace v akademickém textu |
| zapsat hlavní body přednášky formou poznámek |
| formulovat definici a krátké vysvětlení |
| přednést krátkou prezentaci |
| napsat shrnutí krátkého akademického textu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| E-learning, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Demonstrace dovedností, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Edward De Chazal, Louis Rogers. Oxford EAP: Intermediate/B1+ Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013.
-
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
|