Předmět: English for Academic Purposes 3

« Zpět
Název předmětu English for Academic Purposes 3
Kód předmětu UJP/AEP3
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Adamcová Eva, Mgr.
  • Adamcová Tereza, Bc.
  • Postoiuk Nataliia, PhD
  • Schwarzová Kopačková Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
Course Introduction and Note-taking Spelling, Vocabulary, and Common Confusions Summarizing and Verb Tenses Presentations and Expanding Vocabulary Noun Phrases and Word Families Formal vs. Informal English Reading Skills: Skimming and Scanning Sentence Structures and Punctuation Problem-Solving and Proposal Writing Report Writing and Presentations

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Kooperativní výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium textů, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pochopení základních gramatických pravidel, jako je struktura věty a slovesné časy.
Znalost klíčové akademické a obecné slovní zásoby.
Schopnost identifikovat hlavní myšlenky a shrnovat texty.
Povědomí o terminologii prezentace.
Pochopení základní akademické terminologie, jako jsou "formální a neformální jazyk" a "konvence akademického psaní."
Odborné dovednosti
Pochopení gramatických pravidel, včetně struktury věty, slovesných časů a pořadí slov.
Schopnost použití slovní zásoby, která je dostatečná pro účast v konverzacích a porozumění textům.
Schopnost psát jasné a koherentní věty a základní odstavce.
Schopnost psát poznámky během přednášek nebo diskuzí, s použitím běžných zkratek a symbolů.
Schopnost rychle číst texty za účelem identifikace klíčových informací.
Schopnost pochopit a shrnout hlavní myšlenky textu.
Schopnost účastnit se konverzací a diskuzí.
Základní schopnost připravit a prezentovat krátké prezentace na známá témata.
Schopnost shromažďovat informace z různých zdrojů a stručně je shrnout.
Schopnost kriticky analyzovat a interpretovat informace.
Základní dovednosti v řešení problémů a navrhování řešení.
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Výsledky učení
Odborné znalosti
academic English and its importance
note-taking trechniques
word usage and lexical understanding
grammar and sentence structure
summarization and report writing
vocabulary expansion
register, purpose, audience in writing
paragraph structure and coherence
problems, solutions, and proposals
Odborné dovednosti
effective note-taking and summarization
development of academic English skills
structured presentation skills
understanding and usage of formal English
understanding paragraph unity, cohesion, and use of cohesive devices
report writing and problem-solving
ability to analyze texts, infer meanings, and engage in academic discussions
skills in peer editing and collaboration
proficiency in formal and informal registers, sentence patterns,etc.
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Kooperativní výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Formativní hodnocení,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Formativní hodnocení,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Formativní hodnocení,
Doporučená literatura
  • Edward De Chazal and Sam McCarter. Oxford EAP: Upper - intermadiate/B2 Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
  • HEWINGS Martin. Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP : upper intermediate : student's book. Cambridge, 2012. ISBN 978-0-521-16.
  • Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta aplikovaných věd Studijní plán (Verze): Stavitelství (2018) Kategorie: Stavebnictví, geodézie a kartografie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta aplikovaných věd Studijní plán (Verze): Geomatika (2018) Kategorie: Stavebnictví, geodézie a kartografie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní