Vyučující
|
-
Jones Scott Alexander
-
Watson Peter Joel
-
Hamarová Jitka, Mgr.
-
Adamcová Tereza, Mgr.
-
Styrnik Nataliia
|
Obsah předmětu
|
Týdenní plán 1a Introduction to the course, requirements explained. Discussion: Importance of academic English for university students. 1b Phrases for taking part in a discussion; perspectives, opinions and rationales. 2a Revision: Essay types, understanding essay titles. Typical structure of an essay. Stages of essay writing - process wheel. Essay outlining. 2b Revision: Reputable sources, citation databases, WoS articles; using AI in research. Prompting. 3a Revision: Paraphrasing and direct quotations. 3b Detailed reading: Distinguishing between facts and opinions. Minimising language: hedging. Revision: Sentence stress, the role of adverbials, text cohesion, topic sentences, punctuation. 4a Minimising language: Hedging vs. maximising language (emphasis). Revision: Cleft sentences. Students submit essay outlines. 4b Argument vs. persuasive writing. Structure of an argument essay; model essays. 5a Talking about problems and solutions. Revision: presentation structure. 5b Typical structure of problem-solution essays. Evaluative language. It/there structures. 6a Evaluation; arguments and a supporting evidence; evaluating solutions. 6b Recommendations, responding to problems. Revision: Formal and informal language. 7a Revision: explanations, definitions, examples, audience (experts vs. lay persons). Combining clauses: Cause-effect relationships, complex conjunctions and prepositions. 7b Essay introductions, thesis statement. Presentation introductions and overviews. 8a Detailed reading vs. rapid reading methods. Presentation language, signposting. 8b Writing an essay introduction. Peer editing, proofreading, check lists. 9a How to write a body of a problem-solution and argument essay. Point-by-point vs. block method. 9b Introducing and commenting on visuals. Presentation dos and don´ts. Phrases for introducing visuals and commenting on them. 10a Submission of the essay body. Presentation body rehearsal: Introducing and commenting on two slides. 10b How to write essay conclusions. Compulsory and obligatory parts of a conclusion; useful phrases for conclusions. Achieving cohesion and coherence throughout an essay. 11a Presentation summaries and conclusions. A question period. Tips for coping with difficult questions. 11b Writing an essay conclusion. Peer editing, proofreading, check lists. 12a Giving presentations. 12b Submission of the essay. Giving presentations. 13a Giving presentations. Revision for the test. 13b Final test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
prokázat znalost vhodných frází k vyjádření přímých či nepřímých požadavků a vyjádření kvality |
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace |
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
správně strukturovat text |
prokázat znalost správných forem oslovení |
prokázat znalost vhodných jazykových prostředků k vyjádření příčiny a následku, vysvětlení funkce, popisu pracovního postupu, popisu materiálu, podání instrukcí a popisu problému |
Odborné dovednosti |
---|
popsat graf |
v mluvené a psané komunikaci umí student vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení |
orientovat se v matematických výrazech a specifikacích |
popsat materiály a jejich vlastnosti |
popsat výrobní postup |
vysvětlit funkci |
popsat pokus |
podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
vést diskusi na pracovní téma |
porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
napsat abstrakt a krátkou esej |
připravit si a přednést krátkou prezentaci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
správně strukturovat text |
poznat slovní druhy a jejich použití |
používat slovní zásobu k vyjádření perspektivy |
používat správné předložky ve jmenných frázích |
rozpoznat obecný a speciální smysl slov |
prozumět změnám významu při používání synonym |
používat antonyma k vyjádření záporu |
identifikovat akacemické a na obor zaměřené kolokace v textu |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat, naplánovat a napsata koherentní úvod k odbornému článku |
naplánovat a napsat hlavní část článku |
analyzovat, napsat a ohodnotit závěr článku |
správně používat citace |
aktivně se účastnit diskuse na seminářích, vést diskusi a shrnout hlavní body diskuse |
ohodnotit "poster" prezentaci |
připravit kritické otázaky k "poster" prezentaci |
připravti a přednést prezentaci ve skupině |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Edward de Chazal and Julie Moore. Oxford EAP Advanced C1. Oxford, 2013. ISBN 9780194001779.
-
Hewings, Martin; Thaine, Craig. Cambridge academic English : an integrated skills course for EAP : advanced : student's book. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-16521-1.
-
Chazal, Edward de; Moore, Julie. Oxford EAP : a course in English for academic purposes : advanced / C1. Oxford : Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-400179-3.
|