|
Vyučující
|
-
Vaníčková Soňa, Mgr.
-
Kokošková Vendula, Mgr.
-
Bušek Filip
|
|
Obsah předmětu
|
1. TED Talk - The sore problem of prosthetic limbs. Presentation skills - Taking the audience on the journey. Passive. Developing new technology. 2. Innovative approaches. The real value of digital tools. Online operations. 3. TED Talk - Work-life balance. Presentation skills - Pace and emphasis. Verb patterns with -ing and infinitive. 4. Leisure time around the world. Taking a break. 5. TED talk - Doodlers, unite! Presentation skills - Supporting key points with slides. Relative clauses. Looking for inspiration. 6. Agreeing to differ. Launching a new project. 7. Ted talk - 5 ways to listen better. Presentation skills - Body movement and gesture. Reported speech. How can I help? 8. Cross-cultural awareness. Helplines. 9. TED talk - Cloudy with a chance of joy. Presentation skills - Being enthusiastic. Articles. Resources. 10. International movements. Making enquiries. 11. TED talk - Dare to disagree. Presentation skills - Using pauses. Third conditional. Moments of change. 12. A letter to my younger self. Managing change.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišit pomocná slovesa pro přítomné, minulé, předpřítomné a předminulé časy |
| vyjmenovat spojení spojená s kariérou |
| identifikovat formy budoucích časů a jejich použití |
| identifikovat předpřítomná čas prostý a průběhový |
| identifikovat narativní časy |
| identifikovat přítomný a minulý trpný rod |
| identifikovat první a druhý kondicionál |
| vyjmenovat slovní zásobu týkající se financí |
| rozlišit formální a neformální jazyk v psaném projevu |
| rozlišit would a used to pro popis zvyku v minulosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| shrnout informace ze složitějších textů |
| popsat spojení týkající se práce a kariery |
| vyjádřit názor na úspěch a neúspěch |
| vyjádřit budoucí plány |
| popsat výzkum na trhu |
| napsat krátký online medailónek |
| zažádat o práci |
| podpořit své argumenty |
| napsat zápis ze schůzky |
| discuss ethical awareness |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat technologie v každodenním životě |
| rozlišit používání gerundia a infinitivu |
| identifikovat nepřímou řeč |
| identifikovat trpbný rod |
| rozlišit počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
| rozlišit druhy přízvuku v daných výrazech |
| identifikovat adjektiva týkající se popisu osobnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| plynule přecházet z tématu na jiné téma |
| vysvětlit možnosti uvedení produktu na trh |
| shrnout informace ze složitějšího odborného textu |
| poradit si s neznámými slovíčky |
| vysvětlit mezikulturní povědomí |
| různými způsoby vyjádřit pozitivní postoje |
| porozumění rychlé řeči |
| interpretovat názor na work-life balance |
| doložení klíčových bodů pomocí slidů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Kooperativní výuka, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Seminární práce, |
| Ústní zkouška, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Formativní hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Ústní zkouška, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Formativní hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Formativní hodnocení, |
| Ústní zkouška, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Stephenson Helen. Keynote upper intermediate. ISBN 978-1-305-39913-6.
|