|
Vyučující
|
-
Páterková Romana, Mgr. Bc.
-
Schwarzová Kopačková Markéta, Mgr.
-
Hamarová Jitka, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Informace o kurzu, Komunikace s veřejností - teorie prezentací, Pomáhající profese 2. Poradenství 3. Chráněné bydlení 4. Respitní péče 5. Raná péče 6. Intervence 7. Lidé s postižením 8. Komunikace s lidmi s postižením 9. Závěrečné opakování 10 Konzultace k portfoliu 11. prezentace 12. Ústní zkouška
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - identifikovat jednotlivé slovní druhy |
| - rozlišit přítomný, minulý a budoucí čas |
| - rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves |
| - identifikovat základní tvary modálních sloves |
| - identifikovat tvary a typy podstatných jmen |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - využívat jazykové kompetence na úrovni A1 dle SERR |
| - správně používat jednoduché gramatické prostředky (přítomnost, minulost a budoucnost) |
| - formulovat otázky v přítomnosti, minulosti a budoucnosti v běžných situacích a reagovat na ně |
| - strukturovat správně krátký jednoduchý text |
| - používat základní pravidla výslovnosti |
| - analyzovat jednoduché texty na obecná témata |
| - používat základní tvary modálních sloves |
| - analyzovat a shrnout informace z krátkých jednoduchých sdělení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - identifikovat a rozlišit základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese (sociální vědy) |
| - vyjmenovat typy péče v domovech a ústavech |
| - identifikovat služby pro děti v raném dětství |
| - vyjmenovat různé typy dobrovolnictví |
| identifikovat druhy postižení a speciálních potřeb |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vyhledat důležité informace v autentickém textu v rámci profesního zaměření |
| - formulovat otázky a reagovat na ně v profesně zaměřených situacích |
| - popsat poradenské služby |
| - vysvětlit principy služeb pro děti v raném dětství |
| - popsat denní péči ve stacionáři |
| - vytvořit prezentaci v rámci profesního zaměření |
| - popsat schémata chráněného bydlení |
| - vysvětlit pojem dobrovolnictví |
| - vysvětlit pojem krizové intervence |
| - analyzovat a shrnout informace v profesně zaměřených textech |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Kombinovaná zkouška, |
| sebehodnocení průběžné hodnocení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Cvičení (praktické činnosti), Demonstrace dovedností, Diskuse, Kooperativní výuka |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Cvičení (praktické činnosti), Demonstrace dovedností, Diskuse, Kooperativní výuka, Práce s textem, kritické myšlení, Samostatná práce studentů, |
|
Doporučená literatura
|
-
English for Social Services.
-
Harris, John; White, Vicky. A Dictionary of Social Work and Social Care. Oxford University Press, 2018.
|